OS- dag 7.

Gårdagen var en tämligen medioker OS-dag för oss svenskar. Jag kan väl förvisso säga att en del beror på att jag innan jag däckade igår kväll varit vaken i 40timmar och därför inte riktigt orkade bry mig på slutet.

Dock var det mesta skit ur svensk synvinkel igår, förutom att jag och glenn smsvägen diskuterade vilka os-deltagerskor (jo,jag vet att det heter os-deltagare även för kvinns men IK jobbar för ett jämlikt samhälle och ändrar till deltagerskor) som var snyggast. Jag röstade på Lindsey Vonn och Glenn på sköna Helena. Nej,det var ingen djup debatt...

Jag hade inga som helst förväntningar på Anja alls men kan bara applådera insatsen, ska inte blogga så mycket om det då det redan gjorts av andra på IK (varför bloggade du ej igår deve? vi saknar dina alster!) men jag ÄLSKAR inställningen "Kör jag, kör jag för guld". Det blev inget guld men väl ett brons, jag brukar säga att vinner man ej är det meningslöst men Anja vann ändå med tanke på att ungefär 99,999999999999% av världens befolkning inte klarat att ens ta löpsteg i det skicket.

Helena Jonsson misslyckades igen, det är verkligen inte lätt att prestera i sitt första OS någonsin, Helena är dock fortfarande ung och kommer dominera nästa OS, även om jag förstår att det är en extremt klen tröst nu.



Hon må ha gråtit igår, men att vara så naturlig och visa sådana känslor brukar bara få svenska folket att älska personer mer och det är det som är styrkan för många av de svenska deltagarna/deltagerskorna, de är sig själva.

Björn Ferry misslyckades kapitalt han med och vi säger inget mer där. Curlingherrarna blev förnedrade av Kanada, jag glömde borsta tänderna och vaknade två med ont i magen, sket och somnade sedan om. En dålig kväll frånsett Anja.

Idag är det svenskt igen, vi ser mest fram emot Sverige-Vitryssland i OS-hockeyn, nu ska de fan få betala för 02!!! 21:00 stannar Sverige!
22:00 kör även Kalla och de övriga tjejerna skiathlon men för mig råder inget tvivel, det blir hockeyn!! AH är satt att bevaka längdskidorna.

ANTAL GULD:

Norge 3
Sverige 2

/FH

Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

Har väl ingen kommentar. Vill bara visa att jag fortfarande finns. Har ni saknat mej?

Mvh, Boris.

2010-02-19 @ 11:34:39
Postat av: IK

Såklart vi har saknat dig Boris! Vi är dig på spåren en dag står vi hela bloggmaffian utanför din dörr och förväntar oss muffins och plommonsaft!

2010-02-19 @ 13:33:51
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/
Postat av: BorisBorissa

Ni är välkomna!

Mvh, Boris.

Ps, jag finns på Facebook. Men inte som Boris.

2010-02-19 @ 14:39:30
Postat av: IK

Okej, det var ett bra tips, det finns bara någon miljon svenskar på facebook ;)

Anti undrade om han kan få bara vatten istället för plommonsaften?

2010-02-20 @ 09:44:29
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0