En tvprogram med Peter Jidhe är så odjupt att du hellre...

Samtalar med fröken ur i 23:59:20 pip....

Sätter dig på en åtta timmar lång gudstjänst i vatikanen...

Bjuder in Jehovas Vittnet, läser tio års samlade upplaga av Vakttornet och hälsar gästerna hjärtligt välkomna tillbaka...

Tar tjänst på FRA och läser två finniga 14åriga ungars debatt om vilket CSvapen som är bäst i arton timmar...

Springer till tandläkaren och ber honom rotfylla alla dina tänder...

Sitter på naturteorilektioner i fem timmar...

Tar ut alla strumpor du har i din strumplåda du ber även resten av ditt grannskap ge dig sina strumpor sedan särar du på alla paren och mixar dom allihop i en tvättmaskin för att sedan få nöjet att sortera ihop allihopa igen...

Sätter dig framför fyra EYYYYYYfjortisar på vagnen och åker runt en hel dag...

Läser in dig på ALLA regler på försäkringskassans, ams, csns och ehh comhems hemsidor om alla varianter av bidrag/abonnemang som finns...


Allsvenskan omgång 26.

Resultat tjugofemte omgången:

Antal rätt resultat: 0
Antal rätt tecken: 4

Totalt (av 200 möjliga)

Antal rätt resultat: 15
Antal rätt tecken:86.

Omgång 26.

Helsingborgs IF-gais.
Tips: 3-0.

Halmstad BK-IF Brommapojkarna.
Tips: 2-0.

IFK Göteborg-Mjällby AIF.
Tips: 2-1.

IF Elfsborg-Åtvidabergs FF.
Tips: 1-1.

Djurgårdens IF-Aik Solna.
Tips: 4-1.

BK Häcken-Örebro SK.
Tips: 1-0.

Kalmar FF-Gefle IF FF.
Tips: 2-0.

Trelleborgs FF-Malmö FF.
Tips: 1-1.

Andra Halvan kommenterar snart.

Tre töntar

Det är fascinerande hur man numer snabbt kan ta del i alla detaljer av valet via internet. En hel del tid har spenderats på val.se den senaste veckan. Trots att valet var en stor besvikelse kan man genom att studera de små detaljerna finna ett par glädjeämnen här och var.

Till exempel kan man konstatera att den här snubben;

bara fick 32 röster i valet! Ingen riksdagsplats för det stolpskottet alltså.

Nästa tönt från Centerpartiet ställde upp i kommunvalet i Uppsala och får nästan ovanstående tönt att verka seriös.

Tyvärr är rösträkningen inte klar där så vi vet inte om Uppsalas kommunfullmäktige får avnjuta hans närvaro ännu...

Men vi kan ju inte bara hacka på Centern, nästa tönt fick 521 röster och blir femma på ersättarlistan för Moderaterna, det är helt sjukt.


Vart är världen på väg?

Så säger du för att få personalen förbannade på dig på/i...

Restaurangen:

Ett halvt bord tack jag är inte så hungrig...

Går det bra att jag ringer efter en pizza istället för att ta något från menyn?

Mina komplimanger till kocken, det är modigt att kalla det här mat...

Frisörsalongen:

Låt nån annan gå före, jag läser era tre år gamla tidningar så länge...

Klipper du benhår också?

Klädbutiken:

Följer det med kostym på köpet när man köper slips?

Jag har PRECIS den här kostymen,fast i en annan färg,storlek och modell!

Jag behöver en helt ny garderob, kan du hjälpa mig? (vänta på ett ja) Okej, då drar vi till IKEA!

Jag tar den! Galgen alltså...

Hisspersonal (sompå lyxhotell):

Ta en extra sväng runt kvarteret!

Jag ska till sjunde våningen kan du någon annan väg än omvägen via fjärde?

Vart är spypåsarna om man bli åksjuk?

Taxiförare:

Jag är turist, ta mig till er exotiska slum...

Släpp av mig vid närmaste spårvagnshållsplats jag har bråttom!

Har du att lagförslaget som gör det olagligt att ge dricks gick igenom för ett par timmar sen?

Det var den andra tanten med rullator du inte körde på, är du full eller?

Stanna!! Det är nåt som tickar i bilen!!

Kan du inte stänga av taxametern, tickandet ger mig migrän.

Ursäkta, men vart ligger toaletten i detta fordon?


Nordkorea


Nya Zeeland


Blåvitt laguppställning omgång 25.

Dags att möta Malmoe borta. Seb är avstängd (liksom hela Ellos mittfält i deras match btw).

Mv: Sandberg-Blir bara bättre och bättre match för match, kan slipas givetvis men en 19årig målis är ju inte "färdig".

HB: Adam-Given, allt närmare landslagsformen.
MB: Ragge-JA GENERAL!
MB: Råttan-Fan vad kul det är att se honom lyckas efter alla skadebekymmer,given.
VB: Hjalmar-Ja,trogna läsare vet vad jag tycker om denna position.

HM: Sella-Given.
IM: Olsson-Given mot sitt gamla gäng.
IM: Faltsetas-Får ersätta Seb.
VM: Bjarnasson-Verkar alltmer trivas på vänsterkanten och får givetvis fortsätta där.

F:Stiller-Världens bästa mellanstadielärare!
F:Tobbe-Gjuten.

Bänk:

Mv: Dahlin-Troligen står brorsan för MFF, men Erik får sitta på bänken.

B:Lund-Ja,tala om offer för konkurrensn.
B: Kalle-Kommer han nånsin tillbaka på allvar?

M: Sana-En härlig joker på bänken.
M: Allansson-Börjar bli van vid bänken i allsvenskan nu!

F: Ismail-Kan skapa oreda vid inhopp!
F: Andreas Petersson- "Anti" får chansen på bänken.

På en div.8plan nära dig som vattenbärare: Jakob Johansson.


Tipskommentarer

IF Brommapojkarna-IF Elfsborg.
Tips: 1-1.
Detta borde Elfsborg ta, är ju plastgräs.

Malmö FF-IFK Göteborg.
Tips: 1-1.
Svårtippat men 1X är nog inte fel

Aik Solna-Helsingborgs IF.
Tips: 0-2.
Jo.

MJällby Aif-Djurgårdens IF.
Tips:0-1.
MAIF är hemmastarka men DIF har vart bra på slutet.

Gefle IF FF-Halmstad BK.
Tips:0-0.
Låter kul

Örebro SK-Kalmar FF.
Tips: 3-1.
Hemmaplan, visst.

Åtivdaberg FF-Trelleborg FF.
Tips: 2-1.
Kluring men borde inte TFF ta detta?

Gais-BK Häcken.
Tips: 0-1.
Lidbart, hoppas på tokfel.

Allsvenskan omgång 25.

Vi har TVÅ omgångar att redovisa denna gång innan vi ger oss på omgång 25.

Resultat tjugotredje omgången:

Antal rätt resultat: 1
Antal rätt tecken: 5

Totalt (av 184 möjliga)

Antal rätt resultat: 15
Antal rätt tecken: 79

Resultat tjugofjärde omgången:

Antal rätt resultat: 0
Antal rätt tecken: 3

Totalt (av 192 möjliga)

Antal rätt resultat: 15
Antal rätt tecken:82.

Omgång 25.

IF Brommapojkarna-IF Elfsborg.
Tips: 1-1.

Malmö FF-IFK Göteborg.
Tips: 1-1.

Aik Solna-Helsingborgs IF.
Tips: 0-2.

MJällby Aif-Djurgårdens IF.
Tips:0-1.

Gefle IF FF-Halmstad BK.
Tips:0-0.

Örebro SK-Kalmar FF.
Tips: 3-1.

Åtivdaberg FF-Trelleborg FF.
Tips: 2-1.

Gais-BK Häcken.
Tips: 0-1.

Andra Halvan kommenterar innan första matchstart.

Tjeckien


Socialdemokraterna - ett nytt parti 2014

Efter det sämsta valresultatet på 94 år så sätter sig nu socialdemokraterna sig ner med en krisgrupp och talar om en förnyad politik. En politik som ska leda dom till seger i nästa val. I riksdagsvalet fick socialdemokraterna blygsamma 30,8 procent av rösterna och gjorde sitt sämsta val sedan 1914, medan Moderaterna gjorde sitt bästa val med 30,2 procent av rösterna. Socialdemokraterna är visserligen fortfarande större än Moderaterna, men det skiljer inte ens 1 procent och om socialdemokraterna vill fortsätta att vara det största partiet i riksdagen så behövs en omskolning av partiet. Mona Sahlin talade om en förändring av partiet när hon tillträdde 2007. Ja, det kanske var en förändring, men det var bevisligen ingen förbättring.

I 4 år har man varit i opposition. I 4 år har man retat upp sig på den borgliga regeringen och tänkt att 2010, då jävlar. Då ska borgarna tystas. Men det blev inte så. Alla dessa fyra år man har varit i opposition har man bara stått och jabbat och jabbat utan att kommit med någon kraftfull upper-cut. Inte ens en högerkrok som fått regeringen att vackla till lite.

Detta får inte hända igen. Nu har dom rödgröna 4 år i opposition. Och om Mona Sahlin ska hålla kvar V och MP så krävs det ett massivt arbete av att förbättra, inte bara socialdemokraterna, utan HELA det rödgröna samarbetet. För att leva i ett borgligt Sverige, där orättvisorna breder ut sig i samhället och där klyftorna mellan fattig och rik ökar, är ett samhälle som inte går framåt utan bakåt. Jag kan förstå att alla som har relativt välbetalda jobb och stora villor tjänar på blå politik, men låginkomstagare, sjuka och arbetslösa är inte alls nöjda med denna politik som förs. Detta har ju och göra med att dom som arbetar har sin trygghet med lön och därtill sänkt skatt, men vi som är arbetslösa har ingenting. Vi har inget utbyte av sänkta skatter. För vi har inga jobb.

Och sedan är det ju så att dom procenten regeringen sänker skatten med måste ändå komma tillbaka på nåt sätt. Och då ökar priser på varor i affärer med mera, bostadspriser och hyror höjs sakta. För att inte tala om statliga företag som utförssäljs och privatiseras. Företag som generationerna innan den nuvarande har hjälpt till att bygga upp, ska helt plötsligt säljas för att "det blir bättre konkurrens då". Det blir även bättre för de som äger dom nyutförsäljda företagen. Jag säger som Stellan Skarsgård gjorde när han talade för dom rödgrönas fördel innan valet "Vad är det som är så fel med att Sverige äger? Vad är det som är så bra med att Sverige ägs?

Vad regeringen nu gör, det är att följa en amerikansk modell. En modell som säljer ut statliga företag och privatiserar lite vad som helst i samhället. Och innan man anar det så ägs flera instanser i samhället av privatägda bolag. Privatskolor ploppar upp som svampar ur jorden. Privatskolor där ägarna kan ta ut oerhörda summor på barns utbildning. Det ska inte kosta att utbilda sig i Sverige. Man ska inte tvingas att betala för att skaffa en bra utbildning som leder till jobb. För betala, det gör vi ju när vi har jobb.

Denna politik som enligt regeringen är sååå bra kallas för nyliberalism. Visst, på pappret låter det fint, men om man granskar vad det egentligen betyder så är det en oansvarig, elitistisk och hemsk ideogi. Nyliberalismen vill, med korta ordalag, förminska statens inflytande på människor liv, för att sedan kunna avskaffa dess inflytande helt. Skatter sänks hysteriskt, vård, skola, äldreomsorg med mera ska privatiseras. Vi får därmed ett klassamhälle som kan jämföras med tiden innan socialdemokraterna gjorde sitt intåg i politiken.

Nu säger inte jag att Reinfeldt vill att Sverige ska se ut som på 1800-talet, det vore ju tragiskt om jag sa så. Jag säger inte att regeringen är odemokratisk. Jag säger bara att nyliberalism är inte en ism som funkar och har aldrig gjort det. (Fråga bara engelsmännen om Margaret Thatcher)

Men för att knyta ihop säcken så hoppas jag verkligen att Mona Sahlin och hennes partikamrater klarar av att förändra och sätta partiet i en riktning som gör att valets vinnare 2014 är just Socialdemokraterna (eller de rödgröna om samarbetet står sig).

Blåvitt laguppställning omgång 23.

Mv: Sandberg-Given.

HB:Adam-Given.
MB: Ragge-Given.
MB: Råttan-Given.
VB: Hjalmar-Det gamla vanliga.

HM: Sella-Given.
IM: Seb-Given.
IM:Tomas Olsson-Given.
VM: Bjarnasson-Given.

F: Tobbe-Given.
F: Sana-Given.

Bänk:

MV: Dahlin-Given.

B: Lund-Given.
B:Kalle-Given.

M: Allansson-Given.
M:Faltsetas-Given.
M: mbamba-kul med nåt nytt.

F: Ismail-Given.

AVGÅ MONA!!! Sparven strikes again!

"DU E SÅ JÄVLA USEL!!!
Bra, Mona, BRA MONA!!! Så jävla uselt!! AVGÅ!!! AVGÅ!!!!
Lätt å vinna över Centern och KD!! AVGÅ!!! AVGÅ!!!

KATASTROF!!! DET ÄR FULLSTÄNDIG KATASTROF!!!!!!!!!!

Det går å vinna mot bottenlagen, men när man möter nån av lite högre klass som till exempel alliansen då fungerar ingenting längre. DET ÄR KATASTROF!!

Det är egentligen inte partiledningens fel, felet är Monas som inte har byggt ett parti som håller för denna högre serie, det är K-A-T-A-S-T-R-O-F!!!!!!

Mona borde ta sitt ansvar och avgå!! Man kan vinna mot Folkpartiet, SD, Moderaterna möter man Alliansen då blir man utspelade och bjuder inte upp till nåt skönlir.
Nalin Pekgul får synas, debatt efter debatt, hon är katastrof, allt är katastrof!!

Jag vill ha valseger som vi en gång haft liksom, och jag vill inte komma trea, fyra, femma, tvåa det ger mig ingenting!!!

Man lägger så jävla mycket tid på Sossarna, hela sitt liv, då vill man få nåt tillbaka! Iaf lite fler mandat!! men det är bara katastrof från början till slut!!!

Man har druckit några öl, irriterad i stundens hetta vill man få utlopp för sina känslor.
Vafan på nåt sätt måste man få protestera, jag tänker inte konfrontera Mona, jag tänker inte gå på några partimöten utan jag säger här och nu vad jag känner, vad jag tycker.

AVGÅ!!!!!!!!! DU ÄR SÅ JÄVLA USEL!!!!!!!!!!! AVGÅ-FÖR SVERIGES SKULL!!"

ALLTID RÖTT-ALLTID RÄTT!!






SD vågmästare, drömscenario för Reinfeldt

Ja ni vet hur läget är så jag kan lika gärna börja förklara rubriken. Alliansen fick inte majoritet men ändå är det ett drömscenario för dem. Ty nu kan de splittra sin fiende, de rödgröna. Skulle det inte lyckas blir den uppkomna situationen plötsligt MPs fel. Reinfeldt har lastat över hela ansvaret på MP och kan nu luta sig tillbaka i sin skinnfåtölj och se hur antingen det rödgröna samarbetet slits i stycken eller hur borgarmedia sablar ner för att inte vilja bekämpa SD. Ännu en gång går fascister överklassens ärenden genom att splittra underklassen.

IDAG GÄLLER DET!!!

IDAG SKA NI ALLA GÖRA RÄTT!!!
RÖSTA RÄTT-RÖSTA RÖTT!!


TONIGHT!


Blåvitt laguppställning omgång 24.

Idag möter vi Åtvid hemma klockan 17. Vi saknar Stilleroch Bärkroth pga skada.

Mv: Sandberg-Given.

HB: Adam-Given.
MB:Ragge-Given.
MB: Råttan-Ja, det bör bli Råttan tycker en annan.
VB: Hjalmar-Ja, ni vet vid det här laget vad jag tycker i kampen Lund/Hjalmar.

HM: Sella-Given.
IM: Seb-Given.
IM: Olsson-Bör få spela från start ja.
VM: Bjarna-Given.

F: Tobbe-Given.
F: Sana-Ger oss ett annat anfallsspel men det känns intressant med Sana som framspelare.

Bänk:

Mv: Dahlin-Japp helt enkelt.

B: Lund-Jupp.
B: Kalle-jupp.

M: Faltsetas-Given reserv.
M: Allansson-Vi saknar en del så han får chansen.

F: Ismail-Börjar bli given på bänken.
F: nä.

Tipskommentarer

BK Häcken-Aik Solna.
Tips: 2-0.
Inte otroligt alls.

Kalmar FF-Gais.
Tips: 2-0.
Fyfan

Gefle IF FF-IF Brommapojkarna.
Tips: 0-0.
Låter kul.

Halmstad BK-Örebro SK.
Tips: 1-3.
Håller med i grova drag.

IFK Göteborg-Åtvidabergs FF.
Tips: 2-0.
Ja.

Trelleborgs FF-IF Elfsborg.
Tips: 1-0.
Luring detta

Helsingborgs IF-Mjällby AIF.
Tips: 4-0.
Troligt.

Djurgårdens IF-Malmö FF.
Tips: 0-1.
Ja detta bör bli en tvåa

En bild säger mer än tusen ord.



Det är intressant att se en stjärna,men vad jag undrar är vad i helvete gör Ellosspelare där? Försöker de sno uppmärksamhet från stjärnorna?

Burkina Faso


Valfilmer etc...

Vi har tagit på oss det tunga ansvaret att för er visa en massa filmer från diverse olika partier som finns eller har funnits i svensk politik. Filmerna ska inte på något sätt ses som PR för något parti från vår sida utan är bara några filmer som vi hittat på var parti. Vi kan även tillägga att det inte är officiella filmer i alla fall...Ni kanske tror att vi skulle kommentera varje film? Tji fick ni!

Socialdemokraterna.






Moderaterna.




Centerpartiet.






Folkpartiet.




Kristdemokraterna.




Vänsterpartiet.




Miljöpartiet.




Sverigedemokraterna.




FI.




Piratpartiet.




Sveriges Pensionärers intresseparti.





Junilistan.




Sjukvårdspartiet.




Nationaldemokraterna.



Enhet.



Nordisk Union.


Kommunistiska Partiet.



Ny Demokrati.



Allsvenskan omgång 24.

Omgång 23 är förvisso inte färdigspelad men det blir den inte innan omgång 24 är det så därför kommer tipsen för omgång 24 nu. Resultatredovisning av omgång 23 och 24 kommer således inför omgång 25.

Omgång 24.

BK Häcken-Aik Solna.
Tips: 2-0.

Kalmar FF-Gais.
Tips: 2-0.

Gefle IF FF-IF Brommapojkarna.
Tips: 0-0.

Halmstad BK-Örebro SK.
Tips: 1-3.

IFK Göteborg-Åtvidabergs FF.
Tips: 2-0.

Trelleborgs FF-IF Elfsborg.
Tips: 1-0.

Helsingborgs IF-Mjällby AIF.
Tips: 4-0.

Djurgårdens IF-Malmö FF.
Tips: 0-1.

Andra Halvan kommenterar under kvällningen.

Vi människor är tydligen en vara

I Aktuellt igår visades ett inslag som fick mig både förbannad och ledsen. Inslaget handlade om 17-årige Niklas som hade fallit offer för gatuvåldet ett år tidigare. Han fick en glasflaska i huvudet och hamnade sedan i koma i flera veckor. När han vaknade upp var han inte sitt rätta jag längre. Gärningsmannen hade förstört Niklas hockeykarriär och... själva livet för honom.

Eftersom Niklas bor i Sverige kan man ju tycka att han ska få den bästa rehabiliteringen och omsorgen i världen (då Sverige ligger i världstoppen av rehabilitering), men nej då. Saken är sådan att Landstinget inte ville betala rehabiliteringskostnaderna (och det låter väl lite sådär lagom sjukt, att vi som bor i Sverige inte får gratis rehabilitering). Så istället får han lämna plats åt folk som flygs in från andra länder för att dessa, som kan betala, ska få rehabilitering av världsklass.

Vad är det för människorsyn man har om man prioriterar pengar före människoliv? Har man någon människosyn överhuvudtaget? Det är äckligt och det är vidrigt och jag skäms över att leva i ett samhälle där man ser människor som en vara.

Tipskommentarer

Mjällby AIF-BK Häcken.
Tips: 1-1.
Jag tror nog mer på hemmaseger här.

Åtvidabergs FF-Djurgårdens IF.
Tips: 1-2.
Prestigemöte med tanke på att DIF en gång i tiden ville flytta Åtvidaberg till Linköping.

Malmö FF-Helsingborgs IF.
Tips: 0-0.
Hets.

IF Brommapojkarna-Trelleborgs FF.
Tips: 1-2.
Troligt utgångstips i öppen match.

Aik Solna-Kalmar FF.
Tips: 0-1.
Luring men visst.

GAIS-Halmstad BK.
Tips: 0-0.
Måstematch, omöjlig att tippa.

Örebro SK-Gefle IF FF.
Tips: 4-1.
Jovisst.

IF Elfsborg-IFK Göteborg.
Tips: 2-0.
Neggtips lite oväntat här.

VALINTERVJU!

Så här i valtider har vi fått en intervju med vår inrikespolitiskt sakkunnige Första Halvan. Vi går rakt på sak med frågorna, utan omsvep och krusiduller.

 

1.      Ska det vara så? Va, ska det det?
Hej Mååååd! Du vet att du måste precisera dig närmare när du säger sådär. Men menar du att det ska vara så att ditt parti, bondeförbundet, ska ha någon makt så är det inte så det ska vara nej. Förövrigt tycker jag det är kul att du härmar allas vår Helen Loveyoy, prästfrun i Simpsons beträffande att använda en ständigt återkommande kommentar. Jag ber nu om ursäkt till alla er som jag förstört åtskilliga Simpsonsavsnitt för.

2.      Det är tre val på samma gång, riksdag, landsting och kommun. Upplys oss om deras respektive betydelse är du bôdi.
Ja, man kan ju extremt förenklat säga att riksdagsvalet handlar om vilka som styr landet, landstingsvalet vilka som styr regionen och kommunvalet vilka som styr i respektive kommun.
Dock är det ju som ni alla vet inte riktigt så enkelt. Det kan exempelvis vara svårt för mindre kommuner att inte tvingas dansa efter den större grannkommunens pipa.
Ser vi exempelvis här i vår närhet från Gbg, så är ju Partille, Mölndal, Lerum, Härryda etc extremt beroende av vad storebror Gbg väljer att göra. Ett exempel är t.ex. trängselskatten som det kan folkomröstas om i Gbg om vissa krafter får sin vilja fram men som då inte kan påverkas av grannkommunerna så deras kommunval är i viss mån oviktigt.
Landstingsvalet är ju främst för de flesta människor en sjukvårdsfråga då det ju som bekant är landstinget som har hand om det. Man kan ju utan att föringa landstingets betydelse säga att det är det val folk i allmänhet bryr sig minst om trots allt. Visst är sjukvården en otroligt viktig fråga men min personliga uppfattning är att folk inte vet/inte tänker på att just den frågan sköts av landstingen utan tror det sköts från antingen riksdagen eller kommunen.
Riksdagsvalet handlar ju om vilka som får styra landet från plenisalen. Observera att Riksdagsvalet är namnet och inte Regeringsvalet även om det även är det man väljer. Det är ju som bekant en väldigt stor skillnad på de begreppen. Nu kanske ni tror jag ska förklara det för er, men jag anser att lever man i Sverige och inte kan skilja på riksdag och regering bör man inte ha rösträtt för då är man för okunnig.
Ett kommunalt beslut kan ju i vissa fall rivas upp av riksdagen/regeringen men oftast är frågorna uppdelade för att förenkla det hela.


3.      Vilken eller vilka valfrågor är viktigast för dig personligen? Diskuteras de tillräckligt?
Valfråga vet jag inte riktigt om man kan kalla det, men jag saknar framförallt de ideologiska debatterna. För mig handlar inte politik om ”småsaker” utan om vilken personlig ideologi man har. Jag saknar det i debatten. Som jag ser det handlar det om att vi idag inte har partipolitik på samma sätt som förr utan blockpolitik där alla stora partier har fått göra lite avkall på sin ideologi för att anpassa sig.

Annars är en intressant synvinkel på all debatt vad som hänt med debatten med vad man kan göra för alla oss över 25 men under pensionsåldern? Var är våra frågor? Den enda som berör oss som enormt stor grupp som ändå debatterats är ju föräldraförsäkringen men den påverkar inte alla.
Vad ska man t.ex. göra för den stora massa arbetslösa i denna grupp? Hur ska man underlätta för oss att t.ex. komma in på skolor etc och inte bara för yngre?
Ser man på åldern 25-40 hamnar vi i kläm, vi är inte tillräckligt unga för att omfattas av åtgärder för den unga grupperingen, vi är inte tillräckligt gamla/erfarna för att kunna ha 25års erfarenhet av arbetsmarknaden och på det sättet kunna konkurrera med en äldre sökande.
Sedan tycker jag även det diskuteras för lite vad som ska göras åt integrationsproblematiken i samhället, visst frågan har varit uppe men då som en del av arbetsmarknadspolitiken. Jag har här svårt att se hur politiker som vuxit upp i Askim, Hovås, Djursholm, Lidingö etc ska kunna veta hur det verkligen är. Ett besök i fyra timmar i en förort lär de sig ingenting av egentligen. I dessa frågor hjälper det inte att slänga in fem lärare till etc, det krävs större och mer omvälvande åtgärder. Vilka är för stort för att gå in på här.

Jag tycker även att kultur & idrottsfrågor kommit alldeles för långt bort i debatten. Biljetter till konserter av alla de slag etc rusar i höjden, skatter höjs som gör det extremt dyrt för artister att ha spelningar här och idrotten beskattas hårdare och hårdare. Mängden människor som varje dag, vecka etc besöker ett kultur eller idrottsevenemang är gigantisk i vårt land men frågorna har inte lyfts det minsta i valdebatten.


4.      Vad tror du sker om SD kommer in i en vågmästarroll?
Jag är övertygad om att borgarna kommer samarbeta med dom. Den som kan sin historia vet att skillnaderna mellan högerpartiet (nuvarande moderaterna) och nuvarande SD inte är så stor som moderaterna vill ge sken av. Dessutom ser Jimmie Åkesson ut som Göran Hägglunds son….
Ska vi vara kringgå saker som Åkesson likhet med Hägglund så riskerar vi givetvis ett politiskt kaos. SD har sagt klart och tydligt att de inte tänker samarbeta med de rödgröna om de vinner då det skulle innebära att Mona blir statsminister. Dock tror jag nog de kommer lyssna från det hållet med, för vinner inte de rödgröna över alliansen så kommer Mona tvingas lämna in redan på valnatten och då allt tyder på att det blir otroligt jämnt i valet kan det innebära att SD kan samarbeta även med den sidan.
Vad man ska ha i tankarna är också att SD de senaste tre-fyra valen (inräknat kyrko och eu-valen) har legat betydligt lägre i varenda opinionsundersökning såhär innan valet än vad de sedan fått i antal röster så att de kommer in är klart i min bok.
Vi har sedan olika scenarion som är realistiska som kan ske om SD får en vågmästarroll.
Det första är att de stödjer det förlorande blocket i en misstroendeomröstning mot det vinnande blocket vilket givetvis leder till mer kaos och slutligen omval med största sannolikhet.
Det andra är att de vid en minoritetsregering i varje fråga sätter sig på tvären och via det kan få igenom en del egna förslag då de kommer ställa motkrav för att rösta med endera blocket.
Det tredje är ju att det direkt utlöses omval.
Sedan tror jag ändå att de partier som mest haft sin egen agenda i valkampanjerna, C och FP från alliansen kommer lyssna på vad de rödgröna har att säga vid ett likaläge/ett läge där de rödgröna har minoritetsregeringsläge/ ett läge där SD säger sig samarbeta med de rödgröna(det känns dock otroligt).

Jag tycker dock det är viktigt att här påpeka att budgeten kommer gå igenom oavsett vilket block som vinner, även om det är en vinst som innebär minoritetsstyre, då enda sättet att största budgeten är att den andra sidan kommer helt överens om en alternativ budget som de kan rösta fram. Detta ser jag som en utopi oavsett vilket läger som vinner faktiskt.


5.      Vad tror du chanserna att något parti åker ur är?
Ja, hade valdebatten handlat om det den egentligen bör handla om, det vill säga ideologier hade ju precis som de senaste valen KD och kanske även C haft det tufft. Nu? Nja, det känns som att alla kommer hänga kvar faktiskt. Givetvis finns alltid risken men för S, MP, V, M, FP är den väl under vad som är mätbart och för KD och C så ska det till en klassisk politikerskandal för att de ska ur.

6.      Vad tror du kommer avgöra valet?
Jag tror hör och häpna att det som avgör valet är vilket block som får flest röster!!!
Jag tror att det avgörande blir de sista debatterna faktiskt, det är sorgligt att säga men att inte en femtedel bestämt sig för hur de ska rösta med mindre än vecka innan valet kvar är ett tecken på enorm okunskap hos svenska folket.
Slutdebatterna blir därför viktiga för att locka de osäkra väljarna. Sedan kan man inte bortse från att det fortfarande kan komma fram någon stor skandal (tro mig, de stora nyhetsredaktionerna har folk som i dagarna enbart jagar sådana nu) som kan fälla ett enstaka parti.
Sedan tror jag även att det vore bra om SD fick vara med i slutdebatten i SVT för att det är chansen att förhindra dom från en vågmästarroll.

7.      Vad tycker du borde avgöra valet?
Ideologierna. Hur vill man att samhället ska se ut? Det är det vi röstar om på Söndag, jag tycker det har blivit för mycket egotrippat och det som borde avgöra är hur folk ser på de olika blockens och sds samhällsideologier. Vill man ha ett samhälle där de starkaste överlever eller vill man ha ett humant samhälle där de som verkligen behöver hjälp verkligen får det? Var det sista en ledande fråga?

8.      Har du sett några valaffisher som inte bara är tomma klyschor?
Nä, även om KD:s ”Kryssa KD” är en klassiker. Annars saknar jag affischen från 2002 från ett parti jag glömt av nu, som det bara stod ”Rösta på oss” på det lämnade liksom inget i övrigt att fundera över…

9.      Vem var det som kasta?
Om du menar det mänskliga, humana Sverige i papperskorgen så var det borgarna.

10.  Hur blir det med den profetiska rösten?
Den finner man i IK-partiet där Anti är med och det är Anti som har den profetiska rösten.

11.  KD har ju länge tjötat om ”verklighetens folk” men vad menas egentligen med det?
Vet de ens själva vad de menar med det? Men eftersom det är KD så är väl verklighetens folk ett västerländskt frireligiöst par med två välartade vattenkammade barn som går i kyrkan minst en gång i veckan. Dessutom skänker detta folk tionde och har direktnummer till biskopens privata mobil.
Sedan har de givetvis inte mycket till övers för t.ex. homosexuella eller något som avviker från den ”normala bilden av en svensk familj” som de har. Det är lite som SD när man tänker på det….

12.  Nu vill de även gå till val på parollen ”Ett mänskligare Sverige.” Vad menar de egentligen med det? Färre vargar tycks ju vara en del i det men i övrigt?
Ja färre vargar är en del. Jag har dock svårt att urskilja Hägglund från djuren på de där bilderna, Hägglund är den till höger på de bilderna va?
Ett mänskligare Sverige? Det stämmer verkligen med hur de agerat som en del av alliansen med att skicka ut folk från sjukförsäkringen in i socialbidrag, ut från hemmen i vissa fall t.o.m. De stämmer verkligen med de fall där sjuka inte får ersättning för att de inte klarar pressen av att jobba men tvingas till de om ens 20% och därefter t.o.m. har fått psykiska problem. Det är verkligen ett mänskligare Sverige.

13.  Hur blir det med valdeltagandet tror du?
Jag personligen anser ju att om man har rösträtt i valet, oavsett om det så bara är till kommunen, och inte utnyttjar den ska man agas offentligt…
Rösträtten är något av de finaste vi har i detta rike, det är något folk i andra delar av världen riskerar sina liv för och så finns det folk i vårt land som inte orkar resa sig från soffan och gå och rösta.
Det är inget annat än SKANDAL att inte utnyttja sin rösträtt. Tycker man inte att något parti står för det man själv tycker kan man rösta blankt och på det viset visa att man inte tycker om deras åsikter.
Jag tror det blir ovanligt högt valdeltagande faktiskt. En procentsats vågar jag mig inte på men det blir högst under alla de val jag fått rösta i iaf (sedan år 2000 således).
En sak ska sägas med en gång, röstar du inte kan du sedan inte gnälla om NÅGONTING ALLS för då har du inte ens försökt få ändring på det.

14.  Den stora grejen för SD är ju invandringspolitiken, det är det de går till val på det är det de pratar om och deras motståndare som kritiserar dem fokuserar också på deras invandringspolitik. Så nu vill jag be dig kortfattat berätta om vad deras politik förutom invandringsfrågorna går ut på. Var finns de på den politiska skalan och vilket av de etablerade partierna står närmast SD om man bortser från invandringspolitik?

Det sista kommer jag få skit för antar jag, men närmast SD tycker jag nog KD är utan tvekan.
Förutom just invandringsfrågan? Ja nu vet jag inte vart du vill dra gränsen för vad som är invandringspolitik och vad som är annat… Jag ger det ett försök dock.
De går ju under parollen ”Ge oss Sverige tillbaka” och vill ha tillbaka saker som att skolavslutningar etc ska ske i kyrkan, att vi ska sjunga nationalsången på nationaldagen etc.
Men mer stora saker och viktigare saker är ju t.ex. att de vill ha en mycket hårdare politik mot brottsligheten, de vill t.ex. inför ”riktiga” livstidsstraff d.v.s. att du verkligen får sitta livet ut. De vill ha ett offentligt register över dömda pedofiler. Just sådana saker tror jag personligen lockar många väljare då många människor oavsett om de röstar på SD eller ej kan tycka att straffen i Sverige är för milda.

De vill även t.ex. ställa krav på att när en i ett par blir beroende av vård på sjukhem etc ska han/hon kunna bo med sin maka/make. Även detta är givetvis något som kan locka många väljare för det är inte många som kan tycka motsatsen även om det givetvis kan vara svårt att ordna ibland.
Jag kan inte sitta här och gå igenom alla deras förslag men ska man analysera det så spelar de spelet smart (alla partier spelar ett spel nu där det bara gäller att vinna på söndag) och förutom invandringsfrågan framhäver saker som egentligen alla kan hålla med iaf delvis som sakerna ovan, medan givetvis invandringsfrågan kommer tokdominera deras agenda i riksdagen.


15.  Hur anser du man borde bemöta SD?
De bör självfallet bjudas in till debatterna nu i slutet och få diskutera ALLA frågor som kommer upp där. De är otroligt skickliga på att debattera invandrarfrågan och kan den mycket bra. Oavsett vad man anser om deras åsikter i frågan får man ju medge det. Låt de debattera om allt som vilket annat parti som helst, säg givetvis emot dom om ni inte håller med, men låt dom inte få det martyrskap de är så skickliga på att utnyttja.
Dessutom om alla frågor debatteras kommer deras svagheter fram och visas för den stora massan som aldrig läst på om dom men som ändå säger sig kommer lägga sin röst där.
Se bara på senaste dagarnas demonstrationer i Skåne, Gbg och Trollhättan där massvis med poliser fick skydda Sverigedemokraternas talare etc ifrån upp till 500 demonstranter. Detta gör enbart att de får olja på sin brand om martyrskapet när de tvingas ställa in torgmöten etc för att de blir hotade/attackerade.
Låt de stå där och låt de som vill lyssna lyssna. Likväl som extremvänstern ska få ha sina torgmöten, likväl som syndikalisterna ska få ha sina torgmöten ska SD få ha sina.
Detta är inte ett försvarstal för SD men jag värnar om att alla ska få säga sin åsikt oavsett vilken den är inom lagens gränser. ”Jag håller inte med om din åsikt, men jag är beredd att dö för din rätt att få uttrycka den” som en vis man sa.

16.  Vad skiljer enligt dig de olika partierna inom respektive block?
Betydligt mer än vad folk verkar tro. Detta är en fråga som verkligen kräver att man läst på om vår inrikespolitik som sig bör inför ett val. Dessutom handlar svaret på denna fråga mer om vilka hjärtefrågor dom har sedan mängder med år tillbaka och det är så jag väljer att bemöta frågan. Jag tycker man ska bryta ner det hela till deras kärna för att få fram skillnaderna.
För att detta inte ska bli en hel bok bara på denna fråga så tar jag svaren väldigt kort.
Vi börjar med alliansen där det egentligen går att säga att inget parti är det andra minsta likt i grund och botten vilket de dock vackert för den oinvigde lyckats städa bort inför de senaste valen vad man också ska komma ihåg är att t.ex. Centern under vissa mandatperioder stött Socialdemokraterna.

Centern med Maud är ju bondeförbundare i grunden och kommer aldrig bli av med den stämpeln. Dock så är ju kärnfrågorna för centern decentralisering fortfarande även om den frågan i tämligen stor mån inte debatterats från deras håll i denna valrörelse iaf.

Kristdemokraterna väljer ju främst att debattera familjefrågor och det får man väl ge dom att de fortsatt med genom även denna valrörelse iaf i större mån än C debatterat sin kärnfråga.

Folkpartiets hjärtefråga är Skolan, Skolan och åter Skolan. Allt i samhället kommer från skolan. Dock har man dragit på sig en del uppmärksamhet och rentav fått klä skott för att vara smårasistiska via förslag om språktest etc.

Moderaterna försöker profilera sig som ”det nya arbetarpartiet” och trycker hårt på de frågorna i valrörelsen. Man verkar dock rent historiskt dock mest för företagsamhet och att varenda människa ”själv är bäste dräng” vilket gett ett välförtjänt ”sköt dig själv och skit i andra” rykte beträffande partiet. Anses ju helt klart vara det mest känslokalla partiet av motståndarna och jag ser väl egentligen Moderaterna som den mest udda fågeln i Alliansen som helhet.

Vi går vidare till de rödgröna där den politiska samhörigheten kan sägas vara lite mer likartad även om det även här finns skillnader. Dock har de rödgröna till skillnad från alliansen inte förnekat att de har åsiktsskillnader inför något val, varken inför förra eller inför detta. Givetvis både bra och dåligt för dom själva då det dels kan tyda på en röra vid valseger men även ger ett tydligt budskap om att de, till skillnad från alliansen där du oavsett parti röstar på moderaterna, röstar på ditt eget parti om du röstar rödgrönt.

Miljöpartiet. Deras kärnfråga är ju självfallet miljöfrågan och det har de starkt visat under hela sin tid som eget parti (man bildades ju så sent som 1981 som en utbrytargrupp från Folkpartiet). Man har dock allt som oftast stöttat Socialdemokratiska regeringar när man varit med i riksdagen.

Vänsterpartiet. Ligger ju solklart mest till vänster (det där lät logiskt va?) och har länge samarbetat med Socialdemokratiska regeringar. Vänsterpartiet känns som det parti som under den tid då vartenda parti alltmer verkat gå mot mitten (säg de 2 senaste decennierna) varit det parti som stannat närmast sin utgångspunkt vilket uppskattats.

Socialdemokraterna är ju av tradition och hävd det största partiet i Sverige även om det ändrats på sistone. Man har starkt profilerat sig som ett arbetarparti och regerat Sverige längre än någon annan och arbetar för ett socialistiskt samhälle. Har tidigare haft stöd av såväl V som MP och C.

Det är helt omöjligt att gå igenom alla olikheter och likheter och ovanstående kan anses bara vara onödigt skrap på ytan men det intressanta är ändå att de rödgröna rent ideologiskt ligger närmare varandra än vad alliansen gör men att alliansen har mer spackel att sminka över sprickorna med. Men å andra sidan när spacklet sedan ger vika blir det bara värre än om man tidigt visat var olikheterna är.

17.  Vilken typ av musikstil tycker du bäst representerar de olika partiledarna sett till politik, personlighet, bakgrund mm? Alltså inte vad de lyssnar på utan lite mer sterotypt. Ta gärna med ledare som är utanför riksdagen typ Falkvinge, Åkesson och Schyman.
Ahh, äntligen en seriös fråga!!

Fredrik Reinfeldt-Hihop.
Motivering: Säger sig vara en man av folket med ”det nya arbetarpartiet” men likt hiphopare anser sig vara underground och förort så skrapar man lite på ytan och upptäcker att de i själva verket är mångmiljonärer med flertalet bilar för ytterligare miljoner och bosatta i stadens rikaste kvarter. Precis på samma sätt som Moderaterna och Reinfeldt försöker vara det nya arbetarpartiet och en man av folket för att sedan inte alls vara något för vanligt folk och Reindfeldt en man av folket? Har människan någonsin haft ett jobb där slips inte varit krav?

Maud Olofsson- Absolut Blockflöjt 2010.
Motivering: Du vet att det kommer komma någon gång, likt du vet att du en eftermiddag vid musiksalarna i en skola kommer komma blockflöjtsljud, hennes grymt irriterande röst och det kommer få dig att snabbt vilja ha öronproppar. Maud är helt enkelt politikens svar på blockflöjten…

Göran Hägglund- Våra finaste psalmer.
Motivering: Jo, som om det skulle behövas.

Jan Björklund- Militärmusik.
Motivering: Han verkar ju älska extrem ordning och reda vilket inte är så underligt med tanke på hans gamla militäriska bana så lite militärmusik passar honom fint och får oss andra att somna efter en stund…

Peter Eriksson- Föryngrad gubbklubb (snott från gp)
Motivering: Jag vet inte vad det är för nåt egentligen ty GP hittar ju på nya stilar men det känns som det passar Peter iaf.

Maria Wetterstrand- Pop.
Motivering: Oavsett vad du har för musiksmak hittar du någon pop som du gillar, det är samma som med Maria, oavsett vilka åsikter du har gillar de flesta Maria.

Lars Ohly-gubbrock.
Motivering: Den bästa musikstilen tilldelas Ohly. Kort och gott.

Mona Sahlin- Rockabillymetal.
Motivering: Ännu en snodd från GP men Mona är lite sån, Metal fnyser många åt för att de tror det är ett enda skrik och många fnyser åt Mona av gammal vana. Rockabilly är klassiskt likt Sossarna.

Rick Falkvinge-Electro.
Motivering: Ja nån musik som till största delen görs via datorn fick det bli…

Gudrun Schyman- Röda Bönor.
Motivering: Var ju som bekant ett tjejband inom proggen och vad passar bättre än det till feministiske Schyman?

Jimmie Åkesson- Ultima Thule.
Motivering: Överflödig.


18.  Varför är Falkvinge så lik Anti?
Jag tycker vi här måste ha bildbevis:

Det goa är ju att de talar likadant med, har dessutom mycket likartade åsikter. Jag tror de är släkt.

19.  Tror du på ett samarbete över blockgränserna ifall obekväma småpartier blir vågmästare.
Man ska ju veta att nuvarande ”block” inte är så gamla så de är fastslagna i sten direkt, jag har varit inne på det innan i intervjun att C t.ex. samarbetat i en del frågor med Socialdemokratiska regeringar, MP har varit ett icke blockbundet parti fram till 98 t.ex. Jag tror nog dock att om vi hamnar i ett läge där vi säger att båda blocken har c.a. 45% och SD har 6-7% så kommer nog både Mona och Reinfeldt inse att det bästa de kan göra är att sätta sig ner och diskutera hur de ska lösa den uppkomna situationen. Det kommer givetvis inte sluta med en samlingsregering eller liknande men de inser det prekära i situationen och kan rentav enas om några stora drag som de röstar igenom över huvudet på SD och sedan får det största blocket minoritetsregera.
Dock är det ett fullt möjligt scenario att C går över blockgränsen men annars har jag svårt att se något annat parti göra samma steg även om det ryktas om det hos MP så tror jag det är rykten från miljöpartister som nu verkligen vill ha makt och därför yttrar sig så men jag kan inte se att de ledande miljöpartisterna gör ett sådant byte.

20.  Tror du toppolitikerna hänger på Flashback?
Jag tror inte att Reinfeldt, Mona och de andra hänger där men jag är helt övertygad om att de har anställda som kollar av de sidorna (och kanske främst skvallerforumet) och om något oroväckande (dvs det är sant) kommit fram där som inte kommit fram på tidningarnas löpsedlar varskor de sina ledare.
Däremot tror jag herr Falkvinge hänger en del där men det är väl ingen toppolitiker i din fråga antar jag.

21.  Vilket eller vilka partier anser du har förändrats mest under dina år som inrikespolitisk kommentator?
Svårt, men Sossarna har förändrats mycket får man säga Göran Perssons sista mandatperiod.

22.  I vilken utsträckning är eventuella förändringar bara propaganda respektive faktiskt politik.
Här har de borgerliga försökt ändra sig mycket men deras politik är fortfarande sådan den alltid varit sedan decennier, ja sedan deras Hattid (det fanns ju som bekant ett parti som hette Hattarna) nästan.
Sossarna har förändrats en del men vartenda parti som finns har ju gått mot mitten litegrann men de borgerliga ligger nästan närmast kvar sin gamla politik och kan mestadels beskyllas för att bara ha använt de påstådda förändringarna som propaganda.

23.  Opionionssiffrorna är ganska blåa nu, vad krävs för en rödgrön vändning om det blir någon sådan?
Ja att soffliggarna går och röstar först och främst. Sedan ska man också veta att en femtedel inte bestämt sig än och det kan både gynna och missgynna de rödgröna. Sedan krävs det givetvis en mycket stark slutspurt och slutdebatten i SVT blir nog viktigare än på många val och i den gäller det att de rödgröna först och främst skickar Wetterstrand och inte Peter Eriksson samt att de till skillnad från borgarna inte klankar ner på motståndaren utan visar vad de själva vill göra för att förbättra istället.
Sedan handlar ju mycket om vad som händer med SD…

24.  Vilket inflytande har den svenska adeln på politiken i dagens Sverige?
Större än man tror, adeln kan nog få igenom ett annat via att dra i diverse trådar.

25.  Vilket inflytande har de övriga stånden; präster, borgare och bönder?
Prästerna utgör väl KD? Isf har de c.a. 5% inflytande vid förlust i valet.
Borgare är ju alliansen i stort och vinner de har de en del makt sålunda…
Bönder är ju centerpartister så det är ju samma där, vid alliansseger en del annars ytterst marginell…

26.  Hur viktigt är det för ett parti idag att ha en karismatisk ledare som kan väcka sympatier?
Viktigare än någonsin skulle jag vilja säga. Se på vad Wetterstrand har gjort med MP bara. En karismatisk ledare som kan väcka sympatier över partigränserna, ja rentav över blockgränsen är otroligt viktigt.
Vi kan ta Göran Johansson i Gbg, det var ju folk som röstade på Moderaterna i riksdagsvalet som röstade på honom i Göteborg trots att han var Sosse för att han värnade om Göteborgs bästa och alltid sa vad han tyckte även om partiet på riksplanet ansåg annat.
Folk av idag går ju mer och mer på personerna än partiernas ideologier så som sagt, jag skulle vilja hävda att det aldrig varit viktigare än i detta val med en karismatisk bra ledare. Vilka partier som då kan sägas ha en karismatisk ledare blir ju då frågan i frågan men det är ju svårare, den ende som verkar ha fans i alla läger är ju nämnde Wetterstrand.

27.  Det är förvisso osannolikt att något parti nu, ens S eller M, får egen majoritet och kan bilda enpartimajoritetsregering. Men om vi rent hypotetiskt leker med tanken, vad tror du det skulle bli för politik med respektive parti i en sådan ställning?
Jag vill först bara säga att enda gångerna ett parti fått över 50% av rösterna av S och M (och därmed alla andra partier som finns kvar idag) var 1940 och 1968 då S fick 53,8 respektive 50,1% av rösterna. Så ren enpartimajoritetsregering kan de bara ha bildat då.
Mina kommentarer kommer utgå från den politik som förs idag under alliansens styre.

Socialdemokraterna:
Vi får en politik som vi känner till väl, en politik som dock alltmer gått mot mitten men ändå till största delen handlar om att alla ska ha det bra oavsett om du arbetar eller är sjuk etc. En politik som dock är enormt långt ifrån den vi ser idag utan som istället för att förakta människor hjälper människor.

Moderaterna:
Vi får se hur vartenda statligt företag säljs ut, hur varje sjukhus privatiseras, hur varenda skola som anses ha klass blir avgiftsbelagd och endast för de rikaste.
Vi får ett samhälle där endast de rikaste överlever.

Folkpartiet:
Alla kommer gå i skolan och alla kommer få betyg från BB och framåt.

Miljöpartiet:
Vi kommer alla bli skogsmullar, leva på ekologiskt och det kommer inte finnas en enda bil etc som förstör miljön. Varenda människa kommer dessutom ha ett eget språkrör!

Vänsterpartiet:
Det blir det perfekta samhället!!! RÖSTA RÄTT-RÖSTA PÅ V!!! Vaddå bristande opartiskhet?

Centerpartiet:
Menar du alltså att Mååååååd skulle vara statsminister? På allvar? Fy fan…

Kristdemokraterna:
Det blir lagstadgat att alla ska be morgonbön, be inför varje måltid, be aftonbön och betala tionde.

Sverigedemokraterna:
Vi blir ett klassiskt Sverige som det var förr. Det innebär att vi alla blir bönder, får massa sköna sjukdomar, knappt kan leva på det vi får in och har ett klassamhälle värdigt Brunei. GRATULERAR SVERIGE!!! Eller vad menar de annars med att de ska göra Sverige till vad det en gång var?

Piratpartiet:
Alla kommer kunna ladda hem film och musik. Resten skiter de i dock.

Feministiskt Initiativ:
Ja då tackar vi män för oss….

28.  Vad finns att säga om Rikshushållarna?
Ju mindre man säger desto bättre är det.

29.  Vill du tillägga nåt eller?
Ja, RÖSTA RÄTT-RÖSTA RÖTT!!!

30.  Gillar du Fish ´n Chips?
Alla med hjärta, dvs alla utan borgare, gillar fish `n chips.

31.  Borde Fish ´n Chips få mer plats i valrörelsen?
Självfallet.

32.  Vilka av partiledarna tror du gillar Fish ´n Chips?
Ohly!


Sydkorea


Allsvenskan omgång 23.

Detta är en omgång där en del matcher spelas efter matcherna i omgång 24! (heja SvFF!!!) så resultatsammanfattning kommer efter de matcherna spelas...

Resultat tjugoandra omgången:

Antal rätt resultat: 2
Antal rätt tecken: 5

Totalt (av 176 möjliga)

Antal rätt resultat: 14
Antal rätt tecken: 74

Omgång 23.

Mjällby AIF-BK Häcken.
Tips: 1-1.

Åtvidabergs FF-Djurgårdens IF.
Tips: 1-2.

Malmö FF-Helsingborgs IF.
Tips: 0-0.

IF Brommapojkarna-Trelleborgs FF.
Tips: 1-2.

Aik Solna-Kalmar FF.
Tips: 0-1.

gais-Halmstad BK.
Tips: 0-0.

Örebro SK-Gefle IF FF.
Tips: 4-1.

IF Elfsborg-IFK Göteborg.
Tips: 2-0.

Andra Halvan kommenterar under kvällen.

2-1!!!!!!!!

Göteborgs begåvningsreserv diskuterar på ett pajsarforum efter matchen...





Oman


Klassiska derbyn+HETS!!



Sedan den klassiska kommentaren "Det nya mediasättet via internet".





Givetvis tar vi fram den klassiska inför derbynbilden!



T.o.m gaisgården är blåvitt!!



Sedan tar vi lite rå fakta:

IFK Göteborg:

SM-GULD:18
Seriesegrar: 13
Kamratmästerskapen: 11
Svenska Cupen:5
Svenska Serien: 5
UEFAcupen: 2
Mästerskapsserien: 1
Supercupen: 1

Gais:

Svenska Mästare: 4 (senaste 1954...)
Svenska Cupen: 1 (1942...)
Seriemästare: 2 (ej sm-status).

Togo


Blåvitt laguppställning omgång 22.

ÄNTLIGEN är det sketna landslagsuppehållet slut!
På måndagen tar Blåvitt emot bandyklubben i ett derby. Till gaisarnas stora förvåning kommer det spelas fotboll dock, varvid jag som vanligt tar ut en blåvitt trupp.

MV: Sandberg-Nytt kontrakt i veckan och var riktigt bra senast mot solna.

HB: Adam-Verkar bli en sån där spelare som är toppklass i allsvenskan men ändå inte tillräckligt bra för att lämna,perfekt att ha i sitt lag mao.
MB:Ragge-Lika given på denna position som dulee är given i brottsregistret.
MB: Råttan- Borde bli Råttan nu när Gurra är såld.
VB. Hjalle-Jag har verkligen inget emot Lund som spelare eller person men det är ingen vänsterback, här ska Hjalle husera.

HM: Sella-Vi kör på segermål i 93e nu va Sella?
IM: Sebastian Eriksson-Gjuten.
IM: Tomas Olsson-Viktig och höjer sig ALLTID i matcher med fullsatta läktare etc.
VM: Elmar-Given och går alltmer mot att bli en riktig favorit hos en annan för sin krigarinställning.

F: Stiller-Viktig som vanligt.
F:Tobbe-Gjuten och det var skönt att han ej spelade landskamp och slets på där.

Bänk:

Mv: Dahlin-Han börjar kunna bänken nu.

B: Lund-Här talar vi verkligen offer för konkurrensen...
B: Azulay-Har imponerat på en annan i u21 och bör nu när Kalle är skadad (igen...) få chansen på bänken.

M: Faltsetas- Ja, samma gamla motivering med en krigare som är bra att slänga in.
M: Sana-Kan skapa oreda vid inhopp.

F: Bärkroth-Ja han har sin uppgift i truppen och sköter den la ok.
F: Lawal Ismail-Har fått chansen på sistone in truppen och får det nog nu med.


DERBYHETS!!!

Blåvitts prvideo har vi visat redan, men tar den igen:



Sedan försöker även gaisarna hetsa, på sitt eget otroligt mogna och seriösa sätt....

http://www.gardakvarnen.se/nyheter.asp?NewsID=1656&DocType=News  Kiss&Bajs humor? Allvarligt talat, är varenda pajsare 7bast?

Sedan påminner vi om fjolårets hemmamatch!!





Vi är alla spända på en hel del inför måndagens match!

VAD SKA BANDYKLUBBEN HITTA PÅ UNDER SSP NU???
Ska Sella vänta till 93e denna gång?
Kommer man höra gaisarna EN ENDA GÅNG??
Hur kommer det sig att hela arenan förutom pajsarnas sektioner är slutsåld?

EN STAD-ETT LAG!!
SNART SKINER POSEIDON OCH BLÅVITT STÅR KVAR!!

Cooköarna


IK bjuder på turkisk presskonferens!


Nordirland


DERBYHETS!!!


Tipskommentarer

BK Häcken-Halmstad BK.
Tips: 2-0.
Hisingen är inte... äh vafan, hemmavinst är nog inte otroligt.

Trelleborgs FF-Aik Solna.
Tips: 2-0.
Önsketänkande? Känns som en grymt öppen match så visst.

IF Elfsborg-Mjällby AIF.
Tips: 2-0.
Mm.

Åtvidaberg FF-Malmö FF.
Tips: 1-1.
X2? MFF ska vinna men allt blir inte alltid som det ska änna.

Helsingborg FF-Gefle IF FF.
Tips: 3-0.
Jovisst.

Djurgårdens IF-Örebro SK.
Tips: 1-2.
Klurig match detta men det känns nog fördel DIF för mig.

Kalmar FF-IF Brommapojkarna.
Tips: 0-0.
Känner mig grymt inspirerad att kommentera detta tips i denna match.

IFK Göteborg-Gais.
Tips: 2-2.
Försiktigt tips men det är ju derby, skulle nog gardera med en etta dock, annars rätt öppet.

Kroatien


Allsvenskan omgång 22.

Resultat tjugoförsta omgången:

Antal rätt resultat: 0
Antal rätt tecken: 2

Totalt (av 168 möjliga)

Antal rätt resultat: 12
Antal rätt tecken: 69

Omgång 22.

BK Häcken-Halmstad BK.
Tips: 2-0.

Trelleborgs FF-Aik Solna.
Tips: 2-0.

IF Elfsborg-Mjällby AIF.
Tips: 2-0.

Åtvidaberg FF-Malmö FF.
Tips: 1-1.

Helsingborg FF-Gefle IF FF.
Tips: 3-0.

Djurgårdens IF-Örebro SK.
Tips: 1-2.

Kalmar FF-IF Brommapojkarna.
Tips: 0-0.

IFK Göteborg-Gais.
Tips: 2-2.

Andra Halvan kommenterar under dagen.

Palestina


Tokelauöarna


Bulgarien


RSS 2.0