Värme och ilska på redaktionen

Sedan urminnes tider har människan uppskattat värme. Sedan urminnes tider har snö och kyla intresserat människor från dom delarna av världen som bara får se snö på bilder eller på film. Sedan urminnes tider har vi svenskar varit förbannade på alla väder. När det är sommar är det "för jävla varmt så det är äckligt" och på vintern låter tongångarna "Denna jävla snö. Kan det inte bli sommar så skiten försvinner". När det är vår låter det "Aaatjooo. Fy fan, våren är fan den värsta tiden på året" och på hösten låter det "Jävla regn och blåst. Försvinn".
Så låter det även på IK-redaktionen.
 
När jag kom in i morse var det första jag fick höra:
- ANTI!!! SLUTA TORKA DEJ UNDER ARMARNA MED DISKTRASAN!!!
FH var ursinnig och den, så brukligt, gode och timide Anti röt plötsligt ifrån
- JAG TORKAR MEJ MED VAD FAN JAG VILL!!!
- SLUTA BRÅKA, JAG HÅLLER PÅ OCH KNÅPA IHOP NÄSTA FESTS INKÖPSLISTA! röt AH
- BLIR INGEN JÄVLA FEST! skrek FH så saliven sprutade.
Paddan satt i lugn och ro och iakttog dramat bakom sin datorskärm
 
Jag bestämde mej för att det nog var bäst och hålla en låg profil och smög tyst och försiktigt bort till min plats. Jag loggade in och gick sedan ut i köket för att hämta kaffe. När jag stod där i min godan ro kom en mäkta irriterad Anti in och ställde sej och blängde på mej, utan att säga nånting.
- Här var det livat vill jag lova, försökte jag lätta upp stämningen lite med.
Men det skulle jag inte gjort. Anti tog ett paket Bragokex som stod på diskbänken och drämde till mej så att kexsmulor flög åt alla håll. Sedan gick han och kvar stod jag som en fågelholk och undrade vad det var som hände. FH kom in i köket och jag frågade vad det var frågan om. Kaffet var nu nedrunnet och FH tog kannan och hällde dess skållande innehåll över mej.
- Jag bad dej fixa AC:n igår innan jag gick, fräste han. Vad har du att säga till ditt försvar?
Jag blev så förvånad så att svaret blev:
- Ehh... jaaa... asså... deeet... hmm... 
FH brydde sej inte om att fråga mera utan stormade ut ur köket.
- NÄR SKA NI SKRIVA NÅGONTING AV INTRESSE, ERA MUPPAR! gormade plötsligt AH.
- Jag kan inte jobba så här, muttrade Paddan.
 
Jag bestämde mej för att det inte var någon idé att stanna kvar på kontoret. Alla var i upplösningstillstånd och när FH plötsligt skrek "KAMIKAZE!!!" var det dags att lämna stället.
 
Sedan urminnes tider har IK-redaktionen varit förbannade på varandra under sommarens värmeböljor.
 
/DV
  
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0