Uncharted - Drake's Fortune

Det har ryktas en hel del den senaste tiden om vem som ska spela Nathan Drake i filmatiseringen av Uncharted - Drake's Fortune. Nu senast ryktades det att Gerard Butler (Rock'n'rolla) ska spela protagonisten. Det kan mycket väl vara ett bra val. Dock så vet jag inte hur Butlers amerikanska accent är, för om jag på biopremiären märker att Drake låter som en brittisk gangster så  går jag ut ur salongen direkt.

 

Sedan är en bra regissör A och O i en sådan här produktion. Neil Burger (Limitless, The Illusionist) har hoppat in i projektet då David O Russell hoppat av. Limitless är en bra rulle, men jag vet inte hur bra Burger kan sin äventyrsgenre.  Låt mej här få göra en lista över vilka skådespelare jag hade valt att ta med i detta storslagna episka actionäventyr:

 

NATHAN DRAKE      BRADLEY COOPER (Baksmällan 1 & 2, Limitless)
ELENA FISHER        DIANE KRUGER (National Treasure 1 & 2, Inglorious Bastards)
SULLY                    JEFF BRIDGES (True Grit, Crazy Heart)
GABRIEL ROMAN    TOM WILKINSON (Rock'n'rolla, John Adams)
ATOQ NAVARRO     JOHNNY DEPP (Pirates of the Caribbean, Public Enemies)                             

REGISSÖR             STEVEN SPIELBERG

 

Steven Spielberg sätter jag som regissör, då han kan sin äventyrsgenre och kan då inte misslyckas med filmen. Med  ett sådant episkt, aktionspäckat äventyr som Uncharted är så gäller det att inte slarva bort chanserna till biosuccé genom att välja en regissör som inte sitter på den erfarenhet som krävs när det gäller äventyrsgenren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0