Min nya bästis: Sängen

Jag har vänner från grundskolan, från gymnasiet och från universitet. Sedan har jag vänner genom vänner, så jag anser att jag har en rätt stor vänskapskrets och jag behöver absolut inte känna mig ensam. Det är väldigt ofta man hör människor säga att "han/hon är min bästa vän". Men jag skulle aldrig kunna peka ut endast EN som min BÄSTA vän. Det tycker jag är lite av ett litet slag i ansiktet på de som anser att t.ex JAG är DERAS bästa vän. Jag tycker inte om att rangordna mina vänner. Det är liksom lite väl orättvist och förresten skulle det var näst intill omöjligt för mig att välja mellan dem. Alla ligger på en och samma nivå. Jag har många bra vänner, ett diplomatiskt och tråkigt svar, men så är det.

Kjell Berqvist sa i en intervju en gång att det var skillnad mellan vänner och polare. Polare var, enligt honom, sådana som man inte träffar så jätteoffta men som man har ett ganska så starkt band med i alla fall. Vänner är mer än så. De är snäppet under familjen och man kan prata om i stort sätt vad som helst, utan att man får (allt för många) tykna kommentarer.
Och det kanske ligger någonting i vad den gode Berqvist säger. (Tillåt mig här vara lite filosofisk) Kanske är det så att polare är lite mera casual, som man inte håller kontakten med på samma sätt som med vänner. Sådana som man kanske inte håller kontakt med livet ut, men som man går ut på krogen med och tar sig några öl (eller super tills man nästan däckar i baren) på krogen när man träffas. Jag kan ha fel. Men det en tolkning. Det finns bara rätt, inget fel. Alla tolkningar är rätta tolknngar.

Jag har i alla fall fått en ny bästa vän (detta är faktiskt ingen människa så jag säger BÄSTA VÄN, HAHA) och det är faktiskt...min säng. Denna ljuvliga vän kan man räkna med i alla stunder. Sviker aldrig, blir aldrig osams med en. Kort sagt... en ljuvlig vän.
Och jag tror att det inte finns någon som inte tycker om sin säng. För sängen, den kan man alltid lita på. Man kan lita på den när man kommer hem från krogen och är en aning rund under fotsulorna, t.ex.

Så jag har fått en ny bästis under det här halvåret jag har varit arbetslös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0