Domarna i centrum

Jag var rätt nöjd i början av VM med domarna som jag tyckte höll hög klass men nu börjar de hamna i centrum allt för mycket med knepiga domslut. Spanjacken som dömde Tyskland-Serbien var ju helröten från start och USAs bortdömda mål var i en klass för sig. Sen har vi ju Khunes utvisning i förrgår osv.

DV hoppades att det skulle bli roligare efter gårdagens underhållande kvällsmatch, men jag tror inte han känner sig bönhörd idag. Serberna fick tyskarna dit de ville men helvete vad grisiga de är. Trillar ju i varenda situation. Sen kändes ju verkligen inte Podolski i balans för att slå straffen. Nu ligger Tyskland likt Frankrike tämligen brunt till, men bara att gratulera FH som klättrar i tipset.

Slovenien och Algeriet presterade verkligen inte mycket annat än allmän kasshet men mot annat motstånd än varandra var det andra bullar. Jag gläds dock att USA kom ikapp, inte minst för tipset men också för att Sloveniens fegspel inte lönade sig. Har man kontringsläge efter fast situation ska man fan inte vända om, de hade kunnat göra 3-1 där. Men sen skulle ju definitivt USAs tredje mål godkänts. Starkt att komma tillbaka så ändå.

Mina algerer öppnade piggt mot engelsmännen men fick efter hand mer och mer respekt för motståndet som dock inte direkt övertygade. De blev lite bättre med bytena men kändes inte överheta direkt. Jag börjar undra vad jag tänkte på när jag tippade Rooney som skyttekung. England följer efter Tyskar och Fransoser i kategorin storlag som ligger brunt till, men har det ännu i egna händer. Alla lag i gruppen kan faktiskt fortfarande gå vidare eller åka ur.

I morgon kommer finbesök hit och vi ska tillsammans svära över domslut mm. Dagen inledas med Holland-Japan som båda vann sina öppningsmatcher och vid seger i princip kan säkra avancemang. Sen får vi se om Australien har spottat upp sig och kan skaka Ghana som dock visade kvalitet mot Serbien. Ghana kan gå upp på sex pinnar vid seger. Sen avslutat kvällen med Kamerun-Danmark, två lag som är piskade att börja prestera, dock känns danskarna på förhand hetast.

/AH

Kommentarer
Postat av: IK

Egentligen vet jag ej varför jag kommenterar här eftersom svaret lär komma, om det kommer, efter jag loggat ur. DU HAR SMS!!!

Skiten på tv4 har flyttat Ghana-Australien till tv4sport. Har du den kanalen? Varför de flyttat den? Den skattefinansierade truckerkepsnubben ska smutsa ner adelns högborg via ett bröllop med någon jag aldrig träffat men tydligen ska tycka är det bästa som hänt detta landet...

2010-06-19 @ 07:41:32
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0