Deves tabbe

Idag har man gjort en tabbe. En så kallad "Deve" om ni frågar folket i min närhet. Var på stan idag och skulle inhandla lite nya kläder. Det blev en munktröja på New Yorker samt en tröja och en skjorta på Kappahl. Munktröjan gick på 199:-, ett ganska så normalt pris för en munktröja. Men sedan så kom jag till Kappahl. Jag provade grejerna och bestämde att jag skulle så till. I kassan fick jag en smärre chock när kassörskan sa pirset: 948:-. Jag tittande på Anti och Paddan med halvöppen mun och såg ut som en grottmänniska som lider av något slags syndrom. Kassörskan frågade vad jag tänkte på, men jag kunde ju inte säga som jag tänkte "Nej, nu måste du ha slagit in fel", så jag sa "Ne, jag står här och tänker för mej själv". Så alltså, min dundertabbe bestod i att jag inte hade kollat på prislapparna på plaggen. Efter det så gick vi till systembolaget och köpte en ranson (för att dämpa min ångest nu ikväll). Så, priset efter dagens bravader uppgick till: 1150:-
Och jag som imorse när jag gick ur sängen tänkte "Jaha, den enda utgiften jag har idag är en lunch på Texas Longhorn fär 75:-". Det blev inte så. 

Kommentarer
Postat av: lejonheart.blogspot.com

haha darling broder.. bara du gör en sån grej..hoppas verkligen att du blir nöjd med grejerna annars får du väl lämna tillbax dom imorn.. åk ner till maxi och byt och du inte vill till stan..

2010-01-15 @ 22:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0