PRAKTFISAKO

Oj, oj, oj vilket PRAKTFIASKO av Bengt Åke Gustafssons Tre Kronor. Bedrövligt. Men än mer bedrövligt är det att tvingas lyssna på Staffan Lindeborg i två timmar, en kommentator som borde ha kastat in handduken för många år sedan. Jag förstår inte hur SVT INTE kan låta Chris Härenstam kommentera Sveriges matcher. Jag vill ha känsla och entasuiasm, inte en seg gammal gubbe som ser illa, och säger en massa fel. Usch.

Och gällande matchen... vad ska man säga? Jo, BÅG coacher som vanligt på tok för dåligt, tack och lov att han går i pension nu! Med tanke på att Slovakien spelade match igår så hade jag förväntat mig att Sverige skulle spela med högt tempo, då hade garanterat aldrig Slovakien orkat hänga med i 60 minuter. Men istället väljer BÅG att spela sin pensionärs-tempo-hockey, och då går det som det går när spelarna gör alldeles för mycket misstag. Sen får man åter igen passa på att klaga på laguttagningen rent allmänt; hur fan tänkte BÅG när han tåg ut Magnus Johansson och Weinhandel? Bedrövligt så in i norden. Och varför matchas inte de bra spelarna betydligt hårdare? SKANDAL!

Nu är OS slut för denna gång, det känns betryggande att veta att BÅG inte är med nästa gång. Hoppas bara att Mårts försvinner innan dess också, annars väntar ett nytt PRAKTFIASKO!

/anti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0