OS-dag 4.

GULD! Det var äntligen dags för det första guldet för svensk del igår, ja första medaljen rentav!
Charlotte Kalla gjorde ett fenomenalt lopp även om jag tycker oerhört synd om Haag som var så nära ett brons, Haag gjorde ett mycket bra lopp och ska ha credd för det men fyra är ju den värsta position man kan få i ett OS (fråga bara Sven Nylander).

Vidare tog damkronorna ett enormt steg mot medalj via 6-2 mot Slovakien, en match där det faktiskt var oavgjort ett tag, och det inte bara vid 0-0, 2-2 under första var nojjigt och bara 3-2 efter 20 spelade minuter kändes inte stabilt, faktiskt inte 4-2 efter andra heller men i tredje säkrades segern och Sverige är nu klara för semifinal. Mest troligt mot USA.

Herrarnas skidtävling var spännade som f-n och 1,5 sek från medalj är jävligt synd. Dock ÄLSKAR jag inställningen, en sann blåvitt inställning "Jag satsade på att vinna och visste att det var att satsa allt på ett kort" fan vilken go inställning. Vinner man ej när man har chansen är allt annat meningslöst, har man chansen ska man satsa på segern som Hellner gjorde och att det sedan blev en fjärdeplats var inte hela världen då. Jag tar hellre 1 guld för sverige än 3brons, det är idrott vi snackar om och i idrott ska man vara bäst!

Norge floppade rejält i herrtävlingen vilket givetvis var skönt det med.

Ikväll/Inatt börjar herrarnas hockeyturnering och det blir otroligt roligt att se, FH planerar en nattsemla och saft (jo, saft) framåt 01:30 när Kanada möter Norge, och FH planerar att ha ätit upp semlan ungefär vid Kanadas 7-0mål, dvs framåt 01:40....

Dessutom börjar curlingen idag och det gillar vi, det är en ädel idrott med medaljchanser för både herrar och damer även om damerna givetvis är tyngre favorit via att de regerande olympiska mästare.

Det är skidskytte idag med, jaktstarterna efter den miserabla inledningen i söndags, Visst har fröken Jonsson hämtat upp värre lägen än det här men idag tror jag det är Björn Ferrys dag och det kommer vi njuta av.

Alpint är det även idag om jag fattat alla ändringar rätt, men det vet man aldrig så det lämnar jag till övriga OS-bevakare på IK att blogga om!!

ANTAL GULD:

Norge 0
Sverige 1

/FH


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0