OS-dag 15.

Så var det då återigen dags att försöka skriva något om OS, men då vi på IK numera (ja,han har ju varit med rätt länge nu men inte gjort precis detta) har den fenomenala sportskribenten Deve så känns det ungefär som jag att jag skulle försöka bjuda en dam på mcdonalds efter att deve bjudit henne på sjömagasinet dagen innan.
Man är rätt chanslös helt enkelt...

Jag väljer därför att skriva lite om det deve inte skrev om. Skidskyttestafetten var ju en fenomenal insats av svenska laget men så är inget lag sämre än sin svagaste länk och Nilssons stående skytte var fan sämre än mitt...
Det måste vara otroligt frustrerande för övriga tre att göra så bra lopp men ha en som gör det så ruskigt dåligt, det märktes på CJ Bergman att han var rejält uppgiven efter det skyttet från Nilsson.

Sverige torskade mot Slovakien, och jag vet att Kanada slog dom men jag tycker ändå Slovakien visade där vilken kvalité det laget besitter. Så lägg ner allt fiaskosnack nu.
Förövrigt känns det bättre att torska med 3-4 mot Slovakien än att bli totalt våldtagna av USA som Finnarna blev...

USA–Finland 6–1 (6–0, 0–0, 0–1)

Första perioden: 1–0 (2.04) Ryan Malone, 2–0 (6.22) Zach Parise (Paul Stastny, Brian Rafalski) spel fem mot fyra, 3–0 (8.36) Erik Johnson (Joe Pavelski, Ryan Malone) spel fem mot fyra, 4–0 (10.08) Patrick Kane, 5–0 (12.31) Patrick Kane (Brian Rafalski), 6–0 (12.46) Paul Stastny (Jamie Langenbrunner, Zach Parise).

Snacka om utskåpning...
Nej nu är det dags att börja göra sig iordning, jag ska ju strax träffa AH och Glenn för symässan 2010 på Kviberg!



*Detta skämt är inte för barn, så sluta läs nu anti*
Gårdagens intervju måste varit den Ejeborg gjorde med Maria PH.
Ejeborg: Du sa att du idag bara skulle njuta, njöt du i backen idag?
PH: Nja, det var lite blött...
*Ja, det var ett snuskskämt geigert*

/FH.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0