Maskin-Marit vann (igen)...och svenskarna åkte vilse i skogen

Har just suttit och kollat på damernas individuella 10 km klassiskt och ätit en tallrik gröt. Men gröten är dock inte väsentlig i detta nu. Charlotte Kalla var inte med i dagens lopp då en basilusk vid namn Förkylning hade hälsat på henne. Hon kom alltså inte till start idag, inte heller Anna Haag och därmed var Sveriges chanser till pallen borta. Kan låta hårt eftersom det var andra svenskar med. Men man ska ju tala sanning, det har min mamma sagt, så jag inställde mej på åtmindstone topp 20.

Att Björgen skulle vinna var nog alla vi framför tv-apparerna i världens alla hörn övertygade om. Men vart skulle svenskarna komma. Britta Johansson Norgren startade först ut av svenskarna och svensk som man är hoppas man ju på ett mirakel för de svenska tjejerna. Men efter någon kilometer så hade Johansson Norgren kommit fram till den första mellantiden och det var då mina mirakelförhoppningar krossades till 100%. Har hon klister istället för valla, tänkte jag när jag satt i min alldeles för nersuttna och fula bädsoffa.

Björgen vann självfallet, Kowalczyk tvåa och Johaug trea. 2 norskor på pallen. Och att Lina Andersson, som har passerat bäst före-daumet för länge sedan (enligt min mening), kom in på en förnedrande och skrattretande 26:e plats. Hon var desutom det bästa svenskan i loppet. Att Anders Blomquist och Jonas Karlsson sa att svenskarna gjorde okej ifrån sig kan jag inte för mitt liv begripa. Vad var det som var "okej" med dagens svenska insatts?

En annan fråga som jag ställer är: VART ÄR JACOB HÅRD?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0