1 dec.

Idag startar vi här på IK med våra julkalendrar.
Jag själv, FH är först ut.

Detta är ett klipp som tar oss tillbaka till en av de varmaste dagarna under 2009, Göteborg kokade i hettan.
Det pågick ett U21-EM i Göteborg och detta är från semifinalen mellan Sverige-England på Gamla Ullevi.
Sverige hade hamnat i underläge med 3-0 i paus och en del vände hem,såväl jag, AH samt Reine stannade dock kvar även om jag och Reine insåg att det var så gott som kört...

Andra halvlek var något av de mäktigaste jag upplevt stämningsmässigt i Sverige, iaf vad beträffar landskamper, SVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRJEEE etc EKADE verkligen runt Gamla efter 2-3 målet som gjorde att vi faktiskt kände att fan,det kan kanske nås en kvitering ändå.
Nedan visas klippet på 3-3 målet och om ni tycker Hussfelt skriker av glädje ska ni bara veta hur jag,Reine och vår-innan matchen för oss okände-bänkgranne med grabb såg ut här, vi hade nån form av dans och gruppkram på tre i total eufori, arenan bara hoppade upp och ner och vi insåg att vi varit med om något historiskt för trots att det sket sig på straffarna sen så var detta en "vändning" som ingen någonsin glömmer, fy fan vad mäktigt det var och fy fan vad idrotten är underbar ibland.


Kommentarer
Postat av: Glenn

En av dom sjukaste matcher jag sett. Läktarn went bananas vid 3-3 målet. Grymt va det!

2010-12-01 @ 16:38:29
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0