En mörk novemberkväll och det är tomt på redaktionen...

...vad gör man då? Jag är ensam kvar på IK-redaktionen och har febrilt försökt komma på någonting vettigt att meddela övriga Sverige om hela kvällen. Trots att jag har, bokstavligt talat, hällt i mig 10 koppar kaffe så blev resultatet denna text. Efter detta hade jag lust att busa lite, så jag lade en pruttkudde på FH:s stol, så det blir fart på stället när han kommer till redaktionen imorgon. Anti får ta att se upp när han börjar skriva imorgon, jag har nämligen lagt häftstift på tangentbordet och jag har slipat på några roliga skämt som jag ska tortera AH med. Eftersom Paddan har stuckit hål på sina trumhinnor och ligger på sjukhus, till följd av Antis höga dansbandsmusik, så har jag inte förberett någonting åt honom.
Vi fick även en glad nyhet idag av vår ledning (d.v.s oss själva) som gav oss fria händer att lägga upp information utan att komma till redaktionen. Men eftersom denna blogg tar mycket tid och kraft så kommer alla vi att spendera många timmar här även i framtiden, då möten och konferenser som vanligt måste hållas. Sedan har vi ju en splitterny kaffemaskin här som levererar gudomligt gott kaffe, detta på inrådan av...moi, för gott kaffe är viktigt. Och detta är en av anledningarna varför jag är kvar här denna sena timme. Men eftersom det börjar bli sent så ska jag börja dra mig hemåt och värma ett kopp te och kanske äta en knäckemacka med en skiva ost. Så nu släcker jag alla lampor (vi på IK är väldigt miljömedvetna) och så får vi se vem som kommer att bli den första att komma imorgon.

/ DEVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0