E4-romantik

2/½ vecka kvar på jobbet och därefter väntar lite semester innan jag, Anti och Paddan börjar att skissa på manuset till Lansdskapsresan (slutgiltiga, förhoppningsvis) och återigen börjar långa dagar med manusarbete och långa inspelningsdagar ute vid slott, kyrkor och andra viktiga historiska platser.

Men det är som sagt om några veckor. Nu så går jag i snickarbyxor och skurar golv på förskolor för ISS räkning. Varenda j-a dag sitter man och harvar fram E4 söderut. Visst kan man tycka att det är fint att åka genom öppna svenska landskap med vår fina natur. Ja visst kan man tycka det. Visst är det vackert att se Göta kanal slingra sig fram, när man står på kanten, men när man åker på en bro minst 10-20 meter ovanför där medelhastigheten gärna ligger 20 km/h över hastighetsbegränsningen, då hinner man ju inte njuta av vårt stora arv. Visst kan man tycka att det är fint med alla öppna fält och åkrar. Jo jag håller med, det skulle vara fint, om inte en massa jävla skog står för och täcker. Ja E4 är vacker på sitt speciella sätt, men det är inte så vackert när man, klockan 05.30 kör ut på detta "asfalltsmästervk". Men det är vackert att man kommer fram till jobbet i alla fall. Därför väljer jag att kalla det "E4-romantik"

Kommentarer
Postat av: emma

Ja, det hade det verkligen varit. Pojkvännen insisterar på att A-laget skulle vinna, "för dom har ju Zlatan" hahaha!

2009-07-15 @ 10:28:42
URL: http://litenemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0