Oslo del 1

Lika bra att dra in ett inlägg till när man har ångan uppe. Förra veckan for Andra Halvan till Oslo. Det var en trevligt tripp till en stad som dock är dyr men också känns trängre än Göteborg.

Dessutom fick man se en massa (MÅNGA) Liverpooltröjor de hade träningsmatch mot Lyn. En viktigare match spelades på Stabæks arena, där FH har varit, då de hade kvalmatch mot FC Köpenhamn. Därför besöktes också Oslo av ett 15-tal danskar som satt och ropade efter alla norska jenter som gick förbi. Vad de ropade vet jag inte och antagligen inte norskorna heller. Tog inga bilder på varken danskar eller liverpoolare men några bilder att visa upp blev det. Som vanligt blir bilderna större om ni klickar.

Interiör från Svenska Kyrkan i Oslo.

Även i Norge var det bättre på gammelkungens tid...

Kyrkan från ett annat håll.

Den här gubben anföll Göteborg på sin tid, dock utan framgång. Staty blev han visst ändå.

En gammal kyrkport, man var noga med detaljerna förr.

En sån här borde FH ha som datorstol

och denna som TV-fåtölj.

Närbild av en dekoration.

En lika fint utskuren träbit, sannolikt flankerat en annan kyrkport.

Dåligt med ljus tyvärr men svärd är alltid coolt

Liksom bävrar.

Vi hittade en gammal cykelvelodrom

Och vi fann Vallhall!

Mer bilder kommer senare

Kommentarer
Postat av: Ida

"Jag har för mig vi kom inte på norrlands guld men fan vet när...."



Jag fattar inte....??

Jag tyckte du sa att du var nykterist? ;)

2009-08-16 @ 22:42:37
URL: http://daaarlingen.blogg.se/
Postat av: IK

DU SKA GE FAN I UPPSTOPPADE DJUR NU KOMMER JAG FAN INTE KUNNA SOVA!!!

2009-08-17 @ 12:02:37
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0