Hotfullt beteende från Tele2-försäljare

Tele2 är ett stort tele- och bredbandsbolag och jag har ingenting emot detta bolag, fram till idag då. Det ringde på dörren vid lunchtid igår. Där utanför stod en kille i tele2-kläder och en Tele2-pärm och vi undrade vilken bolag jag ringde för. Jag svarade Com Hem och hoppades på att han skulle säga nåt i stil med "Aha okej, då beklagar jag för att jag störde", men inte då. Han bad mej ta fram Com Hems hemsida och tog av sig skorna och klev in. Låt mej här säga att jag redan hade gjort klart för honom att jag inte var intresserad. Men han insisterade ändå att jag skulle byta. Han argumenterade en lång tid varför han tyckte att jag skulle byta operatör. Han tog fram siffror över att de var billigare än Com Hem, men eftersom jag har erfarenheter av det här med att byta bolag så inser jag nu att min gamla operatör skulle ringa två månader senare och erbjuda en ny tjänst. Sjävfallet en mycket billigare tjänst en min nuvarande operatör. Hur som helst, efter ungefär femtioelva nej så verkade ha inse att "jag kommer inte kunna sälja nåt till den här killen". Men innan han gick frågade han mej om ett tuggummi.  Jag stannade upp och tänkte "VAAAAA???" Jag tittade upp på honom och sade "Javisst, ta bara".

Efter att jag trodde att jag var fri så gick det bara ca 10 minuter, MAX, förrän det ringde på dörren igen. Jag öppnade och såg till min förvånaing att det var samma försäljare igen. Den här gången hade han med sig en kumpan. Då tänkte jag ännu en gång "VAAAAA???" Till skillnad mot den första föräljaren så var kumpanen en...tja...som inte ska jobba inom serviceyrket. Han första mening var inte "Hej, jag kommer från..." eller "Hej, vi inom Tele2..." utan hans första mening var "Jag har en pärm här med allt du behöver veta, så nu fixar vi det här åt dig" (något i den stilen). Därefter så

Kommentarer
Postat av: P

Vafan är det här för skit?



Släpp inte in dem! Ring polisen!

2009-08-30 @ 16:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0