Blåvitts laguppställning omgång 1.

ÄNTLIGEN DAGS!!!
Allsvenskan börjar imorgon för Blåvitts del och med det kommer de sedvanliga inläggen om bollen.

Nedan min startelva och bänk till vår premiär mot Syrianska, laget alla vill ha ur allsvenskan. Dyrestam är inte aktuell pga skador.

Mv: Alvbåge-Jag förespråkar egentligen Dahlin som ren målvakt men det märks ett annat lugn i försvaret när Alvbåge står. Dock är hans spel med fötterna i klass med mitt och det är sannerligen ingen komplimang.

Hb: Emil S-Gjuten, rentav emaktuell faktiskt eftersom det inte kryllar av bra svenska högerbackar, en av de spelare som imponerat mest under försäsongen.
Mb: Norsken-Fan vad bra han är, inte glammigt spelande alls men så jävla klassisk mittback (svartvita skor, bara en sån sak!!!) och ingjuter ett enormt lugn i backlinjen och gör allt rätt.
Mb: Hjalle- Gör sitt jobb och blir allt bättre som mittback och gör det jävligt stabilt tillsammans med norsken.
Vb: Lund- Dyre skadad, Logi för dålig så då blir Lund given här, gör sitt jobb men inte mer.

Hm: Sella- Många tjötar om andra spelare istället för Sella, men Sella presterar ju varje säsong och poängen han gör är extremt viktiga. Bör få spela så länge han producerar tycker jag.
Im: Haglund-Min favorit bland de lite nyare spelarna, PH gör verkligen ett mycket bra jobb och är i min bok helt gjuten i elvan.
Im: Farnerud-Pontus har under försäsongen imponerat storligen på mig och kan bli allsvenskans bästa innermittfältare iår. Gjuten i laget och grymt stabil med bollen och står alltid rätt.
Vm:Sobralense-Kan bli viktig i denna kamp där det antagligen gäller att luckra upp ett köttmursspelande motståndargäng. Bara att hoppas att Soba har en bra dag.

F:Tobbe-BEhövs ingen förklaring, allsvenskans bästa forward är gjuten.
F: Söder- Lär komma igång rejält iår om han slipper skadehelvetet.

Bänk:

Mv: Dahlin
B: Logi
B: Azulay
M: Gerzic
M: Allansson
F: Stiller
F: Moberg-Karlsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0