SKANDAL

Efter att ha jobbat, sett på bandy, handlat och vart på hockey så har jag nu avnjutit den första deltävlingen av årets melodifestival. Nästan alla mina förhandsfavoriter tog sig vidare, så vi börjar därmed med det positiva från Växjö. Loreen gick  helt planenligt till final. Hon hade helt enkelt vad som krävdes, (1) en ganska bra låt, (2) ett modernt utseende och (3) ett bra scenspråk i form av en postmodern dans. Vad jag menar med postmodern dans kommer förövrigt förbli en gåta för all framtid, men håll med om att uttrycket gav tyngd i mitt resonemang! Thorsten Flinck och Sean Banan, som jag också ville ha vidare från tävlingen, tog sig till andra chansen. Helt okej så långt.

Men i övrigt. Nu kommer det. SKANDAL!!! Det andra bidraget att ta sig vidare till final var det absolut sämsta bidraget, Dead by Aprils... Jag blir uppriktigt sagt upprörd över hur de kunde gå vidare. Refrängen i sig kan jag väl erkänna att man kan lyssna på utan att få ont i huvudet. Men vem är odjuret i gruppen? I och för sig ser alla ut som odjur med sina hemska tatueringar, men jag syftar i detta fallet på den fruktansvärt obegåvade "sångaren" (förlåt att jag smutskastar ordet) som inte verkar kunna  göra någonting annat än att vråla som en skadeskjuten och drogpåverkad legoknekt som fått ena benet bortskjutet av en dansk kanonkula. Kan ingen sy ihop truten på killen? Det skulle gynna både Dead by April, det svenska folket och min onaturligt sakkunniga hjärna (som mår dåligt just nu).

Programmet i övrigt höll inte heller någon vidare klass. I snacket inför årets melodifestival sades det att det skulle vara bättre pausunderhållning än vanligt, bättre humor. Men vart var den? Jag såg inte till någon pausunderhållning av klass. Om den tråkiga passningen till "det är bögarnas fel" skulle vara någon form av underhållning så kan man inte kalla det för någon uppryckning jämfört med tidigare årgångar. Nej, kalla in Dolph Lundgren och låt honom slå sönder stora isblock. DET är underhållning.

Sammanfattningsvis. Det började okej men det slutade i musikalisk tragedi, rent ut sagt; SKANDAL!

Kommentarer
Postat av: Tottie

Tack för tipset IK! Folk är verkligen idioter xD Vill för övrigt hålla med om att DBA inte är speciellt bra. Dock tycker jag inte att det beror på sångaren som growlar (growl är nice!).

2012-02-06 @ 22:07:41
URL: http://totties.blogg.se/
Postat av: Andra Halvan

Vad vore väl en schlagersäsong utan skandalrubriker här på bloggen?



Postmodern dans låter konstnärligt där, fick du till en härligt intellektuell formulering iaf.

2012-02-07 @ 17:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0