Del 19

Den 4 augusti var jag i Linköping för att kolla på 67-årsracet, en årligen återkommande motorhelg där det bjuds på massvis av motorsport med historisk prägel, exempelvis veteranspeedway, roadracing och motocross. Egentligen är det farsan som är mest intresserad av klassisk racing, men jag måste ändå erkänna att det är ganska häftigt att kolla in alla gamla maskiner och höra hur de låter. Fast när jag tänker efter lite mer så är det minst lika imponerande att se alla gamla gubbar, som trots sin ålder, visar att de bemästrar sina cyklar på ett fint sätt. På bilden syns Olle Åhnström som är 93 år ung! Förmodligen åker han snabbare än vad jag skulle göra på hans cykel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0