Första maj

Snart är det den andra maj ännu är det en stund kvar av första. Kan tänka mig att fallskärmshopparna i toppen av svenskt näringsliv njutit extra mycket i år då första maj krockat med en söndag. Inget extra ledigt för pöbeln denna gång. Jag har själv inte demonstrerat något men kan ändå passa på att skriva lite.

Snart är det ju dessutom omval till regionen här i västra Götaland. Ett viktigt val. Regionvalen har ju en tendens att hamna i skuggan av kommun- och riksdagsval normalt så nu finns en bra chans att verkligen lyfta fram och debattera regionala frågor. Det görs dock inte nämnvärt än. Några klyschiga affischer från folkpartiet är allt jag sett. Det stod nåt om att om man är liberal ska man rösta liberalt, vad det nu har med Folkpartiet att göra?

Hursomhelst, jag kommer rösta och jag kommer rösta på ett parti som inte vill sälja ut sjukvården till vinstdrivande bolag. Det är den viktigaste frågan för mig.

Vi tar en låt på det:


/A.H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0