Division 1-kval i ishockey i Götaland - Inför Playoff 2

Imorgon börjar Playoff 2 där det är dags att avgöra vilka 4 som går vidare till kvalserien.

Tyringe - Motala
Tyringe imponerade på mig genom att slå Nittorp och ska inte räknas bort. Motala har inte övertygat i slutet men jag tror att de biter ihop och vinner detta möte med 2-1 i matcher.

Limhamn - Helsingborg
Skånederby som jag tror Helsingborg tar hem med 2-0 i matcher. De bör helt enkelt vara det bättre laget.

Bäcken - Vimmerby
Trots att Bäcken är mitt lag känns det som hårdsatsande serietvåan Vimmerby får vara favorittippade här. Men det är lite allt att vinna, inget att förloa-läge för Bäcken och jag hoppas de säljer sig dyrt och ger Vimmerby en rejäl resa. 2-1 till Vimmerby blir dock tipset.

Kallinge/Ronneby - Ulricehamn
På förhand det mest svårtippade mötet. Ulricehamn är dock starka nu så jag tror de tar det efter tre stenhårda bataljer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0