1:a maj -vilken flopp!

Så var 1:a maj avslutad och med facit i hand kan man inte säga något annat än att den blev en flopp - på flera olika plan. Om vi börjar med det politiska planet är det föga överraskande att exempelvis Socialdemokraternas demonstrationståg inte var i närheten av samma storlek som förr om åren, de har ju mer elle mindre har övergått till en borgerlig politik. Men vad som däremot är en riktig flopp eller skandal, kalla det vad ni vill, det är att Moderaterna hade ett eget tåg! Borgarpacket med ett blått tåg på arbetarnas röda dag?! Det är inte utan att man undrar vad de tror om sig själva. Nu såg jag aldrig deras tåg, men jag kan tänka mig att det innehöll rika kostymnissar som vill öka på sina bonusar och försämra de anställdas arbetsvillkor. Usch!

Den andra floppen skedde på det rent personliga planet. Jag hade sett fram emot att kolla på MC -och bil-paraden tillsammans med hela Kommando Peking, men tyvärr dök bara Paddan, Ankan och Ankans kusin upp. Deve som själv skulle ha deltagit med sin bil låg istället hemma och var bakfull, och Johan Trollkarl gick inte att nå över huvud taget. Med andra ord blev den planerade grillfesten på Trollkarlens tak inställt. Usch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0