Gårdagens Campionato do Mundo

Slovakien-Paraguay var eftermiddagsmatchen (eller matchen i den arla morgonstunden om du är buba och läser här). Det var en match där min nye favorit Alca(t)raz var med och visst fick han vinna denna kamp. Visserligen trodde jag på Slovakien inför kampen men det var egentligen aldrig något snack. Paraguay vann förvisso "bara" med 2-0 men den som kan säga att det var orättvist är antagligen otillräknelig. Paraguay skaffade sig ett ypperligt läge att avancera vidare i världens största idrottsturnering. Slovakien var blekt och får otroligt svårt att greppa det lilla halmstrå man ändå har kvar i drömmen om avancemang från gruppspelet.

Italien-Nya Zeeland.
ALL WHITES!!!! Fy sjutton vad gött att de iaf fick en pinne, de fick en tokfelaktig straff emot sig (visst drogs det i tröjor, men ska domaren blåsa varje gång det dras i tröjor på det sättet skulle det bli ungefär 200straffar och 450utvisningar per match....). Jag skrev en kommentar till allas vår favoritanalykter, Deve, på facebook om att det finns en regel i fotboll som innebär att Italien får straff om de ligger under/har oavgjort i matcher de måste vinna, jag börjar fanimej tro på det själv snart. Nu hoppas vi alla i IK-crewet och dess hangarounds att Nya Zeeland skräller i sista rundan och går vidare, det vore extremt kul. En stor del av mig hoppas dessutom att det blir via lottning så Italienarna verkligen kan börja med sina konspirationsteorier vilket alltid är lika kul att se. Tar man tillräckligt många pinnar går man vidare....

Brasilien-Elfenbenskusten.
Detta var tydligen den hetaste matchen i hela gruppspelet, något jag inte alls förstår, de kan inte ha sett Algeriet-Slovenien!!! Det blev riktigt grisigt på slutet men Brasilien vann helt rättvist. Dock kan Elfenbenskustens mål visa sig vara extremt viktigt när vi om några dagar summerar gruppen då målskillnaden antagligen blir det som avgör vem av Elfenbenskusten och Portugal som går vidare (även om vi alla hoppas att Nordkorea skräller).
Svennis får det tufft att ta sitt gäng vidare men min blåvitta själ håller även en tumme för honom. Drömmen hade ju rent känslomässigt varit att Elfenbenskusten och Nordkorea gick vidare men den drömmen försvann ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0