Gårdagens աշխարհի առաջնություն

Igår var det så dags, två av de på förhand tippade sämsta lagen skulle göra sin entré i vm. Nya Zeeland och Nordkorea (eller Demokratiska Folkrepubliken Korea som det egentligen heter).

Nya Zeeland-Slovakien.
Här bänkade jag mig med en "Glenn Special" för att avnjuta det hela (för de stackars satar som inte vet vad en "Glenn special är så är det pytt-i-panna med köttbullar jag hade även två stekta ägg on the top of it).
Nu ska inte just denna kategori handla om mina och Glenns matrecept dock.
Jag trodde att Slovakien skulle vinna enkelt, men jag har ju inte direkt tippat bra detta vm, så givetvis slutade det 1-1. Men jag ska erkänna en sak, jag jublade för andra gången under detta vm, första gången var vid Paraguays mål, nu jublade jag åt Nya Zeelands kvittering. Det bevisar att inget lag är ett riktigt strykgäng i vm. Slovakerna får enbart skylla sig själva som spelade naivt och försökte försvara hem sin 1-0 ledning. Dessutom gillar man alltid som neutral åskådare när outsidern skräller. 1-1 var som en seger för "All Whites" (vilket inte alls ska betecknas som rasism, Nya Zeelands rugbylandslaget kallas "All blacks" så då fick fotbollslaget kallas "All Whites").
Totalt sett ändå hyfsat rättvist faktiskt, även om Slovakien kunde gått ifrån till 2,3-0.

Elfenbenskusten-Portugal.
Varje gång man har enorma krav på en match blir det inget av det, visst var Cristiano Ronaldos skott bra men sen då? Drogba hade en chans men så väldigt mycket mer var det inte. 0-0 och man insåg att det troligen blir en målskillnadsaffär mellan dessa lag om att avancera.

Brasilien-Nordkorea.
Här fick vi då se Nordkorea som vi egentligen inte visste något om, men jisses vad de överraskade oss alla!!! Jag kunde inte låta bli att gilla dom, "stjärn"forwarden grät inför avsparken och man kunde faktiskt haft ledningen med mycket tur i paus. Hade det inte varit för Maicons fenomenala individuella prestation hade vi nog fått se en 0-0 match här. Jag jublade för tredje gången när Nordkorea gjorde målet förövrigt. Så skoj med skrällgäng och Nordkoreas "Glenntaktik" (de som såg uppvärmningen på svt fattar) verkar gå hem, varken Elfenbenskusten eller Portugal ska vara säkra på tre pinnar mot Nordkorea.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0