Dagens matcher.

Dagens matcher i vm.

Nya Zeeland-Slovakien.
Nya Zeeland var med i Confederations Cup ifjol och var totalt chanslösa, man nådde bara 0-0 mot Irak i slutmatchen men har ingenting att hämta i Sydafrika den här gången heller. Jag hoppas väl iofs på motsatsen men inte ens jag som den obotlige optimisten jag är beträffande skrällgäng tror att de kan ta poäng i detta vm. Nej, Slovakien tar hem denna kamp så enkelt nu en vm-match kan vinnas, när domaren blåser av matchen kommer resultattavlan lysa med 0-3 och en stabil Slovakisk seger.

Elfenbenskusten-Portugal.
Frågan är ju hur det går för Elfenbenskusten utan Drogba om han nu inte lirar. Man vet ju aldrig hur mycket de chansar med honom. Jag tror att Portugal får svårt även om motståndarna lämnar Drogba utanför planen. Denna match avgör enligt de flesta, mig inkluderad, vem som blir tvåa bakom Brasilien i denna grupp. Vi kommer få sen en matchbild vi känner igen väldigt väl från vms inledning där ingen vågar gå rejält framåt för rädslan att förlora. Förutsättningarna finns ju annars för en riktig vm-klassiker här. Jag tror att Elfenbenskusten står som segrare när domaren blåser för full tid, resultatet? 2-1.

Brasilien-Nordkorea.
Här kommer hela IK:s favoritlag att göra entré i turneringen. Ett lag som kommer bjuda oss på sprakande offensiv och ett diciplinerat försvarsspel under en legendarisk förbundskapten. Spelarna har verkligen lärt sig att kämpa för varandra och kommer springa så länge de spelet är i gång. Vi kommer få se ett lag som mest får slå bort bollen medan detta vårt kära favoritgäng trycker på. Brasilien? Nejdu, Nordkorea!
Ska vi vara allvarliga så tyder väl dock det mesta på att Brasilien leker hem denna matchen även om man egentligen inte kan säga något om Nordkorea. Dock ska man tänka på att Nordkorea faktiskt spelade 2 gånger 0-0 mot Sydkorea i kvalet och Sydkorea imponerade i sin första match och man ska kanske inte helt räkna bort Nordkorea. Visst de lär inte avancera men det ska bli otroligt intressant att se dom. Och hur ofta får man i ett vm se ett landslag man ALDRIG sett spela innan? Mitt tips är dock 4-0 till Brasilien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0