Dagens matcher.

Idag drar åttondelsfinalerna igång vilket gör att vi får "enbart" två matcher dag nu.

Uruguay-Sydkorea.
Två lag som faktiskt imponerat på en annan, jag tror dock att Uruguay visar sig något starkare här i denna match.
Sydkorea blir ingen lätt nöt för sydamerikanerna men ska jag bedöma på vad jag sett av de båda so far så är Uruguay något starkare och vinner även denna match. Jag tror på 2-0 till Uruguay här.

USA-Ghana.
Vuvuzela-tajm XXXL!!! Som afrikas enda kvarvarande lag kommer Ghana ha hela världsdelens sympatier, och även från många, många andra håll i världen då de möter USA som av många anses vara väldigt ont (sedan att samma människor bär levis jeans och äter på mcdonalds är en annan sak och ska inte debatteras här) men oavsett sympatier etc så har jag svårt att se att Ghana ska slå ut USA.
Visst USA är inget av de bästa lagen i denna turnering men Ghana har ju förtvivlat svårt att göra mål och de kommer ju straffa sig, USA fick en rejäl boost av sista gruppspelsmatchen och den energin on glädjen tar de med sig här och det i kombination med att man är starkare offensivt gör att jag håller jänkarna för favoriter. Ghanas hopp står självfallet till att backlinjen fortsätter imponera (iaf har den gjort det på mig) samt att man för första gången i vm sätter en chans. Jag tror USA vinner med 1-0 men väljer att gardera med en ghanesisk straffsparksläggningseger om jag nu måste tippa ett alternativ där de vinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0