Dagens matcher.

Förutsättningarna inför kvällens matcher har AH som vanligt mycket bra redogjort för så för att få de scrolla ner lite på sidan bara.

Portugal-Brasilien.
Visst spelar de oavgjort går båda vidare och Brasilien vinner gruppen så de kanske anses ligga nära till hands, men vågar de verkligen riskera att ha oavgjort i slutet om ena laget får för sig att anfalla? Gruppsegraren slipper ju med största sannolikhet Spanien redan i åttondelen vilket är en grym fördel.
Jag tror att Brasilien "Inte tar några risker" utan segrar här med 3-1, dock tror jag på en mycket underhållande match så även om denna grupp kan tyckas "klar" så se denna match. Skit i nubben,sillen,potatisen, laxen,köttbullarna, jordgubbarna etc eller ät före matchen/framför tvn, eller för alla våra läsare i sydafrika-ät på arenan!!!

Nordkorea-Elfenbenskusten.
Denna match handlar enligt de flesta om hur många mål svennis gubbar ska vinna med, jag tror inte de vinner alls, när de märker att Brasilien inte sticker iväg målmässigt mot Portugal ger de upp rätt tidigt. Vi kan ju även räkna med att Nordkorea inte spelar lika naivt bakåt som mot Portugal utan knyter till likt mot Brasilien och jag tror vi får se en Nordkoreansk poäng här via 0-0 med tanke på förutsättningarna.

Chile-Spanien.
Detta blir matchen jag ser i denna grupp ikväll, jag har gillat vad jag sett av Chile hittils i vm även om vi alla fotbollskännare saknar Marcelo Salas. Dock tror jag Spanien drar det längsta strået och vinner med 3-0. Detta sätter Chile i en lite prekär sits men Spanien får det att lossna här och Chile får nog sota lite för att de tvingas framåt med varvid 3-0 målet trillar in det med.

Schweiz-Honduras.
Här vinner Schweiz med 2-0, Honduras faller inte igenom i vm, men räcker inte till ändå så det känns inte som något vågat tips. Detta innebär att Schweiz följer med Spanien till åttondelsfinalerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0