Dagens matcher.

Idag avgörs grupp E & F, förutsättningarna har AH mycket bra (eller möcke,möcke bra som Svennis hade sagt) redogjort för nedan.

Slovakien-Italien.
Här tror jag på en, enligt många, skräll när Slovakien klarar 0-0. Italien är inte bra i detta vm, visst är de ofta usla i inledningen för att sedan "växa" in i turneringen och så kan det bli här med, men likväl. Slovakien åker således ur turneringen via detta resultat.

Paraguay-Nya Zeeland.
AH var inne på varför det heter Nya Zeeland och hade svaret, det var en holländare från Zeeland i Holland som ville kolonisera det som numera heter Nya Zeeland, han tyckte mycket om sitt holländska Zeeland och döpte således detta "nya" land till Nya Zeeland.
Nåväl, fotbollslaget kallas All Whites och har vunnit mängder med fotbollshjärtan runtom i vår värld, många, många hoppas naturligtvis att de slår ut Italien idag.
Jag tror tyvärr tvärtemot vad jag hoppas att Paraguay slår ut Nya Zeeland och därmed tar med sig Italien till åttondelen via en 2-0 seger här. Men jisses vad jag skulle njuta om Nya Zeeland slog ut Italien.

Danmark-Japan.
Är väl dagens hetaste kamp kanske, en rent avgörande match om vem som får följa redan klara Holland vidare. Jag tror att Danmark tar sig samman och besegrar Japan med 2-0 här. Det blir ingen enkel match och det är inget vilt gissat scenario att 2-0 kommer i slutet när Japan lyft upp laget och jagat en kvittering efter Bendtners ledningsmål. Danmark vinner och Japan får respass.

Kamerun-Holland.
Enda som gäller här är att Holland inte stortorskar så de missar gruppsegern vid dansk/japansk seger, det lär inte ske heller för ett Kamerun utan något att spela för kan förvisso spela avslappnat men det ska inte räcka till. Holland tar denna kamp med 3-1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0