Bara skit på TV:n

Hej kära dagbok, nu var det ett tag sen jag bloggade. Det är nog slöheten som har gjort sig påmind igen. Men nu har jag i alla fall lite energi över som jag kan spendera på att plita ner några textrader här på vår eminenta blogg. Om jag har uppfattat det hela rätt så har fotbolls-VM börjat nu. Men vem bryr sig? Inte jag i alla fall, det finns så mycket annat att göra! Exempelvis följa Indianernas framföart i speedwayens elitserie, uppdatera hemsidor, bråka med krångliga redigeringsprogram i plugget, skriva autografer till mina fans m.m.

I fredags när jag kom hem tänkte jag ge fotbolls-VM en match. Jag kollade i TV-tidningen när matchen skulle börja och tittade i nästan en halvtimme, men matchen hann inte ens börja förrän jag tröttnade och stängde av TV:n. Det enda jag hann se var att spelarna intog planen medan publiken konstant blåste i några slags tutor. Ganska märkligt beteende må jag säga. Det är en sak om de "tutar" när det blir mål (vilket det nästan aldrig blir), men att "tuta" konstant är bara märkligt och onödigt. 

Tutandet fick mig förövrigt att tänka på alla klagomål i Sverige om att ljudnivåerna är för höga på speedwayarenorna runt om i landet. Vad stör egentligen mest; 16-17 muniters motorbuller 1 gång i veckan på en arena långt ut i skogen ELLER 90 minuters vrålande och aggressiva fotbollshuliganer mitt i centrala städer? Att speedway låter mycket är rena skitsnacket. Ska ljudnivåerna sänkas genom nya farliga ljuddämpare så bör man även sänka nivån på fotbollsarenorna; förbjud hejarramsor o.s.v. Kasta gärna ut arenorna på landsbyggden också. Det ska vara lika för alla!

Åter till fotbollen. Jag såg som sagt när spelarna intog planen och när nationalsångerna framfördes. Det var ganska kul att se, men till min stora besvikelse kände jag inte igen en enda spelare i något av lagen. Den som var häftigast var i alla fall en i det franska laget som hade färgat håret i guldfärg. När det sedan inte hände något stängde jag av TV:n och sen dess har jag inte sett en enda sekund av fotbolls-VM, förutom när jag zappat förbi av misstag.

Får se om det blir något nytt försök att se en match lite senare under den kommande veckan!

/Anti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0