Gårdagens VM

Igår spelades de två sista kvartsfinalerna och vi som knappt samlat oss efter fredagens fullkomliga briljans tryckte i oss druvsocker etc för att verkligen palla med lika briljant fotboll ytterligare en dag.

Först ut var Argentina-Tyskland, egentligen borde ju Anti blogga om detta då han är synsk och visste på förhand hur det skulle gå. Jag trodde väl förvisso på tysk seger,men att de fullkomligt massakerade Argentina var mer än jag trodde, det var ju bara ett lag på plan långa stunder, Argentina hade verkligen ingen defensiv och även om de inte direkt lär gräma sig över det hade Tyskarna med mer skärpa kunnat vinna ÄNNU större. Detta var helt klart en av de mest imponerande kvartsfinalsinsatser jag kan minnas såhär på rak arm (dvs utan att bolla diverse kvartsfinaler från 90-talets början med Glenn) och tja, jag är fortfarande lite hänförd av Tysklands uppvisning och skriver helt enkelt inte mer. Vi tackar dock Maradona för hans show.

Paraguay-Spanien var en match som hade ALLT från en timme och framåt ungefär. Straffsituationerna var ju sanslösa och man hann inte med själv i allt som hände nästan. Det var lite Ghanafeeling över Paraguays insats här. Jag sörjde att Alca(t)ras åkte ur turneringen men det är bara att gratulera Spanien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0