Dagens matcher.

Idag spelas de två sista kvartsfinalerna och efter gårdagen är det förvisso svårt att se att det blir mer spänning och dramatik än de matcherna,men givetvis skiter vi i det vackra vädret och sätter oss i våra fåtöljer/soffor/rottingmöbler (har man bara andra möbler får man ej se vm) och tittar ändå för det är inga dussinmatcher idag direkt.

Tyskland-Argentina är eftermiddagsmatchen och det är en kamp som har så många historiska aspekter rent fotbollsmässigt att det skulle kunna fylla en hel blogg bara om redan spelade matcher!!! Nåväl, detta handlar trots allt om de 22 som ska spela på planen IDAG, trots Maradonas,Beckenbauers,Matthäus, Löws etc kommentarer. Det är iaf minst sagt hett och vi minns alla matchen i förra vm och vi minns självfallet finalen 1990.
Denna kamp som går av stapeln idag tror jag dock Tyskarna vinner, visst har Argentina imponerat men jag ställer mig starkt frågande till hur de ska stå emot Tyskarnas offensiv? Försvarsspel verkar ju inte direkt vara det Maradona prioterar som nummer ett direkt. Nej, jag tror på en tysk seger här med 3-1.

Spanien-Paraguay är kvällsmatch. Här vinner givetvis Spanien, även om min favoritspelare i hela vm, Alca(t)raz spelar i Paraguay så klarar han inte av Spanien. Jag tror på 4-0 Spanien efter tre Villamål.

Kommentarer
Postat av: Patrikvilje

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2011-02-10 @ 11:49:11
URL: http://patrikvilje.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0