SKANDAL!!!!!!!

SKANDAL!!!! Igår var jag - ANTI - på fest i Bjälbo och Skänninge och missade därav den första deltävlingen av melodifestivalen, men nu har jag äntligen sett alltsammans och som vanligt är jag djupt besviken på hur det svenska folket röstar (eller snarare inte röstar). För det första får man lov att klaga på SVT, som än en gång hade stora ljudproblem under vissa perioder, bidrag fyra hade exempelvis mycket sämre ljudkvalité än de övriga och introt till bidrag nummer fem var "completely silent", som man hade sagt i konungariket England (åtminstone på SVT HD:s sändning). Men det som är mest SKANDAL är ändå vilka som gick till final... Att Ola gick till final kan jag köpa, han hade långt ifrån en jättebra låt, men sett till motståndet var den ändå okej. Att Salem Ali Fakir gick vidare är däremot helt obegripligt, han måste vara en av sveriges mest överskattade artister genom tiderna. Allvarligt talat, finns det någon som kan tala om för mig vad hans stohet ligger i? Han ÄR urusel, usch! Bedrövligt Sverige. Ekborg och Pritchard var betydligt bättre. Till nästa vecka hoppas jag att standarden på artisterna höjs rejält och att det svenska folket ger fan i att rösta så jag kan skicka vidare rätt artister själv.

Avslutningsvis måste jag dock påpeka att Dolph Lundgren var kung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0