Inför deltävling 2

Imorn är det dags för deltävling 2 i melodifestivalen 2010. Den här veckan hoppas jag att RÄTT bidrag går vidaare. Följ mina råd så blir jag nöjd.

Eric Saade - Manboy
En ganska "poppig" låt med relativt högt tempo och en refräng som sätter sig på hjärnan. Finns viss potential, så tillvida att bidraget kan gå vidare till final. Men internationellt sett vore det ett riktigt bottennapp. Kontentan: låten är medelmåttig.
Betyg: 3 bananer av 5 möjliga, där 1 är sämst och 5 är bäst

Andra Generationen & Dogge - Hippare Hoppare
Bedrövlig låt av ett bedrövligt land. Det räcker för mig.
Betyg: 1 rutten banan

Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut
Äntligen en någorlunda vettig låt på svenska. Ingen partylåt direkt, men däremot ganska lugn och behaglig att lyssna på. Troligen räcker den dock inte för vidare avancemang till finalen, låten sätter sig helt enkelt inte i skallen,
Betyg: 2 starka bananer

Highlights & MiSt - Come And Get Me Now
Lite dansband har aldrig nån dött av, och troligen inte imorgon heller. Fast frågan är egentligen vart man drar gränsen för dansband...!? Nåväl, låten är utan tvekan den bästa av de fyra första bidragen. Kan mycket väl gå till final.
Betyg: 3 starka bananer

Pauline - Sucker For Love
Ett ganska udda bidrag som inte är någon annan låt lik. Med andra ord kan det gå lite hur som helst. Antingen blir det succé eller flopp. Hon är inte sämst den här gången, men jag hoppas ändå hon floppar.
Betyg: 2 bananer

Andreas Johnson - We Can Work It Out
AJ har aldrig varit någon av mina favoritartister och den här låten får mig inte att tycka annorlunda heller. Ett segt bidrag som inte ens skulle passa i hissen i skolan. Dock bättre en andra generationen.
Betyg: 2 bananer

Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Underbart
Kalle & Orsa spelmän i melodiefstivalen. Har något gått fel här? I så fall är jag glad för att det blev så, för här har vi ÄNTLIGEN lite ÄKTA kvalité. Utan tvekan det bästa bidraget hittills i den här deltävlingen. Bör gå till final.
Betyg: 4 bananer

Hanna Lindblad - Manipulated
DUNKA DUNKA DUNKA DUNKA DUNKA DUNKA DUNKA... En riktig "Deve-låt" med andra ord... vilket i sin tur innebär en högst medelmåttig låt.
Betyg: 2 bananer

Min rangordning inför kvällen:
1. Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Underbart
2. Highlights & MiSt - Come And Get Me Now
--
3. Eric Saade - Manboy
4. Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut
5. Pauline - Sucker For Love
6. Hanna Lindblad - Manipulated
7. Andreas Johnson - We Can Work It Out
8. Andra Generationen & Dogge - Hippare Hoppare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0