Dags igen...

Snart är det dags för den tredje deltävlingen av melodifestivalen, denna gången från Malmö. Totalt sett har årets upplaga av bidrag varit sämre än normalt, och tyvärr höjer inte kvällens bidrag upp det speciellt mycket heller...

Sibel - Stop
Tuff och modern låt som säkerligen kommer bli bland de bättre ikväll. Tycker dock att bidraget hon ställde upp förra året var betydligt bättre, men även detta kan nå till final.
Betyg: 3 starka bananer av 5 möjliga, där 1 är sämst och 5 är bäst

Py Bäckman - Magisk stjärna
En sång som framförs på svenska, det ger alltid ett plus i kanten, MEN tyvärr hjälper det föga när låten är totalt bedrövlig. Jag skulle kunna skriva en bättre text på 5 minuter.
Betyg: 1 banan

NEO - Human Frontier
NEO bjuder på ett bidrag som garanterat kommer hamna på radion under en tid framöver. Den är bra och kan gå till final, men är smatidigt inget utöver det vanliga.
Betyg: 3 bananer

Lovestoned - Thursdays
En låt som - bortsett från refrängen - påminner väldigt mycket om en annan låt som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Oavsett hur lik den är någon annan låt tycker jag inte att den är speciellt bra. Förtjänar inte att gå vidare även om gruppens kvinnliga deltagare kanske kommer falla andra halvan i smaken.
Betyg: 2 bananer

Anna Bergendahl - This Is My Life
Anna är en snygg tjej och en duktig sångerska, men jag är tveksam om den här låten kommer fungera i melodifestivalen. Jag hade hoppats på någon "gladare" melodi, men har hon flyt och sätter alla toner perfekt så kan det bära till final.
Betyg: 3 bananer

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Kan gå hur som helst med den här låten. Personligen är jag inget större fan av Pernilla och jag tycker inte heller att den här låten tillhör de bättre ikväll, MEN hon är känd och det fanns faktiskt sämre låtar.
Betyg: 2 bananer

Noll disciplin - Idiot
Idiot... intressant titel. Hyfsad låt.
Betyg: 2 starka bananer

Peter Jöback - Hollow
Den mest kända artisten i kvällens deltävling. Här hade jag sennerligen förväntat mig något utöver det vanliga, men vad får jag höra? En seg och ganska medelmåttig låt. Jag är besviken.
Betyg: 3 bananer

Slutkommentar - årets bidrag: SKANDAL!!! Jag är missnöjd. Det finns förmodligen inte ett enda bidrag som håller för en topp 10-placering bortsett från Kalle Moraeus & Orsa spelmän, som inte ens är klara för final.

Min rangordning inför kvällen:
1. Sibel - Stop
2. Anna Bergendahl - This Is My Life
3. NEO - Human Frontier  
4. Peter Jöback - Hollow
5. Noll disciplin - Idiot
6. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
7. Lovestoned - Thursdays
8. Py Bäckman - Magisk stjärna

Kommentarer
Postat av: Troykristiane

Very good guestbook. Interesting!

2011-03-29 @ 22:17:31
URL: http://troykristiane.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0