ÄNTLIGEN!!!!

Imorgon är det äntligen dags för en ny upplaga av årets melodifestival. Som vanligt kommer jag - ANTI - att guida er genom tävlingen och berätta vilka låtar som är bäst, sämst och så vidare. Den första deltävlingen avgörs i Örnsköldsvik där Peter Foppa Forsberg är den store guden!! Nu ska vi se vilka låtar som finns med...

Ola - Unstoppable
Så var Idol-Ola med igen. En ganska bra artist, sett med svenska mått mätt, och låten är väl helt okey också men det är ingenting som kommer ha chans att vinna i hela europa. Möjligen är det en låt som kan växa med tiden, men känns inte helt klockren.
Betyg: 3 bananer av 5 möjliga, där 1 är sämst och 5 är bäst

Jenny Silver - A Place To Stay
Jenny Silver tycker jag är etyt jäkligt sexigt namn, heter hon verkligen så eller är det ett artistnamn. BARA ETT ARTISTNAMN? Oavsett så är det snyggt. Jag vill också heta silver, eller kanske guld. Men nu var det inte det jag skulle kommentera, det var ju själva låten... och den är ungefär lika bra som Deve är bra på att sladdda runt med sin bil... mer behöver inte sägas.
Betyg: 1 banan

Linda Pritchard - You're Making Me Hot-Hot-Hot
En artist som jag aldrig någonsin har hört talas om, och en artist som jag förmodligen inte vill höra talas om så mycket i framtiden. Men faktum är att hennes låt är den bästa hittills (av de tre första framträdandena alltså), åtminstone känns det så efter att ha hört låten för första gången. Den är lite party så att säga, men ingen superkvalité.
Betyg: 3 bananer

Pain Of Salvation - Road Salt
En låt som handlar om vägsalt... nu börjar det hända saker. riktigt kreativa och nyskapande saker! Synd bara att låten är dålig, den är ungefär lika dålig som vägsalt är för en bil (och bilar rostar och dör av salt).
Betyg: 1 banan

Anders Ekborg - The Saviour
Intressant och rockigt bidrag. Tydlig och stark röst och en ganska skön låt. Kan eventuellt skrälla i Örnsköldsvik, men inte mer än så.
Betyg: 3 bananer

Jessica Andersson - I Did It For Love
En ganska lugn och okej låt som absolut kan gå vidare från deltävlingen. Frågan är dock om dynamiken i låten räcker till. Kommer pricken över i:et finnas? Kommer folk klara en långsam låt som inte dunkar på i 110 km/h...?
Betyg: 3 bananer

Frispråkarn - Singel
JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! En låt på SVENSKA i den SVENSKA melodifestivalen, det är fan så man blir lyrisk. Synd bara att låten suger mer än en såndär sugfisk som håller rent i akvarier. Riktigt dålig låt. Usch.
Betyg: 1 banan (att den är svensk räddar oss från en nolla)

Salem Al Fakir - Keep On Walking
Salem Ali Fakir är en artist jag har oerhört svårt för att uppskatta, och den här låten gör det inte enklare. Låten är riktigt dålig, och inget annat hade jag heller förväntat mig. Usch. Igen.
Betyg: 1 banan

Slutkontenta:
Den första deltävlingen bjuder tyvärr inte på några speciellt heta bidrag. Några låtar är okej men de allra flesta är riktig  dåliga, så inför fortsättningen är det skönt att veta att allt bara kan bli bättre!

Min rangordning inför kvällen:
1. Ola - Unstoppable
2. Jessica Andersson - I Did It For Love
3. Anders Ekborg - The Saviour
4. Linda Pritchard - You're Making Me Hot-Hot-Hot
5. Jenny Silver - A Place To Stay
6. Pain Of Salvation - Road Salt
7. Salem Al Fakir - Keep On Walking
8. Frispråkarn - Singel

Men hur det slutar vet man aldrig förrän man får se hur bra entertainers de olika artisterna är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0