Sjunde luckan med Andra Halvan

Idag har jag gjort nåt juligt. Jag har bakat pepparkaksälgar, och björnar, isbjörnar, grodor, sniglar, krokodiler, får och andra djur som man förknippar med julen. Även en bock. Julen drar allt närmre och det börjar änna märkas nu. Men än återstår mycket pyntande och paketerande innan man är klar. Det är intressant det där med att vissa djur förknippas med vissa högtider. Att grisen hör julen till är ju rätt naturligt då skinkan är julbordets grundstomme. Bocken får jag återkomma till då mer tid finnes. Påskharen är däremot något av gåta. Kycklingar är mer logiskt då påsken infaller på våren. Funderar på vilka mer djur som är juldjur. Skulle väl vara domherrar då, är ju iallafall en klassisk julkortsfågel, även om jag aldrig tror att jag sett nån. En rödhake brukar alltid hänga utanför fönstret dock och de är ju rätt lika. Har även fått några besök av mindre hackspett i år faktiskt.

Sitter och följer min match i Hockey Arena, går inge vidare. När ska du gå med Glenn? Nu kvitterade jag! Låg under med 2-0 med 5 kvar, spännande nu, förlängning. Gött, Tomek sätter en i sudden och vi har 2 friska pinnar. Vad fan har tjejen som pratar i spotifyreklamen nu tagit?

Nåja får väl börja avsluta detta, börjar påminna lite om min nattblogg i början där jag skriver vad som dyker upp i hövvet. Dagens julsång är lite seriösare än vissa tidigare och jag tycker den är rätt stämningsfull, om än inte lika stämningsfull som den jag sparat till julafta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0