Sjätte luckan med Andra Halvan

Ja se det töar det va la rolit hurra! Det har blivit varmare nu, och klart slabbigare. Fryser det på nu så blir det skridskoläge helt klart. Idag har jag inte heller gjort nåt juligt mer än att slirva runt i snön, och naturligtvis läsa DVs och FHs julkalenderinlägg. Nu snöar det ute fastän det är plusgrader. Stora fluffiga flingor så landskapet det ser ut som en sån där grej man skakar om. Men jag har inte känt att det skakat.

Borde skrivit mer (idag också) men måste förberedda läggning här som Magnus Härenstam brukade säga; lagt kort ligger. Så jag tar och rundar av här. Undrar om de kommer bränna bocken i år förresten. Bocken är för övrigt en udda julsymbol, jag har historier om vad den kommer av men får forska i det en annan dag.

Idag har vårt östra grannland (även om det är långt bort) Finland haft nationaldag, och för att uppmärksamma det så blir dagens julsång en finsk sådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0