Antis julkalender - Del 12 av 24

Humle vaknade av att någonting hälldes över hans huvud. Det var en sur gammal städtant som hällde  ut öl från ett halvtomt glas över honom. Hon grymtade mot Humle och sa "försvinn härifrån innan jag kör upp svabben i ansiktet på dig också. Festen är slut och nu ska jag städa här". Humle, gnuggade sig i ögonen, och försvann sedan ut ifrån nattklubben.

 

Nu hade det äntligen blivit morgon igen och det var inte alls lika kyligt ute som under natten. Humle kände att det började kurra i magen så han begav sig iväg till McDonnells hamburgerbar där han beställde lite frukost i form av en cheeseburgare, en läsk och lite strips. Just som Humle skulle slå sig ner vi ett av fönstren och hugga in i käket såg han Dumle promenera förbi utanför tillsammans med Angela, som han hade försvunnit med från nattklubben under natten.

 

Humle doppade snabbt ner burgaren i sin läsk och mosade sedan in den i munnen och sprang därefter ut, på jakt efter sin kamrat. Humle tänkte instinktivt ropa på Dumle, men han gjorde det dessvärre innan han hann svälja burgaren så allting flög ut genom munnen och träffade Angelas rygg. Hon vände sig om och sa ursinnigt åt Dumle att han skulle bestraffa sin ovårdade kamrat för vad han hade ställt till med. Dumle gick fram till Humle och klappade till honom på kinden och vände sig sedan om för att gå tillbaka till sin nyfunna kärlek. Humle vågade inte närma sig, men medan Dumle försökte tvätta rent Angelas jacka med snö så ropade han frågande "vad håller du på med egentligen? Har du glömt att vi har ett uppdrag att slutföra?"

 

Dumle vände blicken mot Humle och svarade "sköt det där du, jag har slagit mig till ro här och nu ska jag gå och se luciatåget tillsammans med min blivande fru".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0