Antis 2010 i bilder

Januari
Januari var lång, vit, tråkig och kall. Det som fick en att hålla sig vid liv var att allettan drog igång i hockeyn. Vita Hästen spelade mycket bra och tog sig enkelt vidare till playoffspel... Bilden nedanför kommer från en match mot Pantern som Hästarna vann med hela 6-1.


Februari
Under februari månad levde Kommando Peking-delen av IK rena lyxlivet. Vi åkte runt och festade med chefer och andra högavlönade personer. Dessutom spelade vi in ett par nya avsnitt av Landskapsresan. Vinter-OS var också en stor höjdpunkt.



Mars
I mars tog framgångsresan slut för Vita Hästen. I play off 3 lottades man mot det absolut hårdaste motståndet, Tingsryd. Hästen vann första mötet på hemmaplan i Norrköping, men förlorade returmötet i Småland. Den tredje och avgörande matchen avgjordes även den i Tingsryd och där slog de ut Hästen efter att ha vänt Hästens 0-3-ledning som man hade inför den sista perioden. Knäckande var ordet. Tingsryd gick förövrigt upp till allsvenskan sen.


April
I april drog speedwaysäsongen igång i Sverige. Den första tävlingen jag själv beskådade var Kenny Olssons minnestävling. Jag var även på Mediamarkt och njöt av Sanna Nielsens skönsång.



Maj
Under maj månad hände en himla massa skoj! Som vanligt var det ett första-maj-tåg att bevittna. Tyvärr dök inte DV upp med Besten, men som tur var fanns det andra tokingar att se på istället. En duva tänkte bosätta sig på vår balkong och mot slutet av månaden såg jag Tomasz Gollob briljera på Ullevi. Kommando Peking stalkade även kungen med lyckat resultat!




Juni
I juni såg jag som vanligt på en himla massa speedway, men det var även den här månaden det var dags att fira midsommar. Som vanligt begav sig familjen Anti till Grytgöl och njöt av sommaren, fin musik, lite god fika och en del nitlotter...


Juli
Nu var det högsommar och man kunde inte undgå att njuta av vårt vackra land. Familjen Anti begav sig iväg till Norrland där vi spenderade några dagar hos min faster. Mycket trevligt att komma bort lite från stan! Mot slutet av månaden träffade jag Andra Halvan i Tibro där vi båda kollade på Katerydsloppet. Som vanligt blev det en smygbild.



Augusti
Nu började sommaren så sakteliga lida mot sitt slut. Augustifestivalen pågick i Norrköping, men Anti fick fira den nästan helt själv då resterande delar av Kommando Peking inte vågade sig ut bland folkmassorna... Den stora finalen var självklart RIx FM-festival. I Vadstena dubbades jag till riddare, det kan också vara värt att nämna.



September
I september tog jag mina sista speedwaybilder för säsongen. De togs på Vargarna Riders Championship som Ty Proctor vann före Adam Skornicki och Simon Gustafsson. Mörkret kom allt tidigare om kvällarna och hockeysäsongen påbörjades!


Oktober
I oktober började det bli riktigt kyligt om kvällarna  och jag blev förkyld för första gången sen någon gång i början av året. Sista speedwayen jag såg för säsongen var finalerna i allsvenskan. Båda två avgjordes i Mariestad under samma kväll. 32 heat. Bättre än så blir det icke! När speedwayen var färdig tog hockeysäsongen vid istället och Vita Hästen dominerade som vanligt.


November
I november fyllde jag år igen, men i övrigt var det ingen speciellt rolig månad och därav tog jag i princip inga bilder över huvud taget, förutom några med mobiltelefonen. Hockeyn var det enda som höll en vid liv. I Linköping har de förresten en fin julgran vid stationshuset.


December
I december var det hårdarbete på IK som gällde då jag skrev en barnsaga i 24 delar. Hädanefter lär barnsagorna bli normallånga igen! I övrigt en massa ishockey. Sen var det visst jul också.


GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0