Andra luckan med Andra Halvan

Här sitter jag nu proppmätt och lyssnar på violinmusik (jo faktiskt) och gläds att även Anti och DV gett sig in i julkalendrandet med emfas. Har inte så mycket tid innan midnatt råder och tyst det är i husen och inlägget ska vara postat (dessutom är jag mätt, trött och ganska idéfattig just nu) så jag tar och drar in första versen i Tomten av Viktor Rydberg, med vissa IK-justeringar.

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
FH sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
AH skola snart äta fil,
snön lyser vit på Deves bil,
snön lyser vit på taken.
Endast Anti är vaken.

Om ni inte fattat det än kommer jag avsluta varje lucka med en julsång (eller ja det kommer jag göra även om ni fattat det) och idag blir det en typisk "DEN hade ni inte väntat er!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0