Valborg!?

Igår var det tydligen Valborgsmässoafton, men vad har egentligen hänt med den "högtiden"? Ända sen jag var en liten knatte firades det med majbrasa och fyrverkeri, men i år var det helt dött. I plugget var allt som vanligt. Den enda skillnaden var att förrådet, där vi hämtar ut all videoutrustning, var stängt. Även studentfiket vart stängt, men i övrigt? Allt var precis som en helt vanlig vardag. Vart tog egentligen majbrasan vägen? Varför togs den bort? Man kan inte säga någonting annat än att det är en stor skandal. Ska bli spännande att se om 1:a maj blir som den ska, eller om även den blir som vilken dag som helst... Spänningen är total!

Under gårdagen märkte jag förresten - tillsammans med Ankan, Paddan och Deve - att det pågick någon form av internationell orienteringstävling mitt i innerstan. Av en ren slump hamnade vi mitt i banan och då tog vi (närmare bestämt jag och Ankan) självfallet tillfället i akt att ge de tävlande några uppmuntrande ord. De svarade dock inte på våra uppmaningar om att "kämpa" och "springa snabbare". Anatgligen var de så pass inne i loppet att de inte ens hörde vad vi sa. Men jag hoppas åtminstone att den snygga polskan som sprang förbi mig hörde när jag skanderade "dobry, dobry" så det ekade mellan husen i industrilandskapet.

Det var nog det jag hade att säga för den här gången. På återhörande gott folk!

Ha de najs!

/Anti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0