The Final Countdown

Europes gamla hit brukar passa när det drar ihop sig till större grejer och även om det känns väldigt klyschigt så kan kan jag inte låta bli att lägga upp den inför det stora avgörandet i Allsvenskan. Dessutom finns det ju en mängd covers på den varav flera ganska intressanta så den hade ju kommit förr eller senare ändå. Allsvenskan avgörs förvisso inte förrän imorgon men vi är ju inne i nedräkningen och jag kommer inte vara här imorn, och dessutom lär FH blogga rätt friskt i morgon bitti med, så jag drar upp den nu.

Först ut är en skaversion signerad Frank Furillo. Jag har tjötat om det förut men jag gillar när en cover inte bara försöker kopiera en låt utan gör nåt eget av den. Detta är ett exempel på detta.


Norther är mer lika originalversionen men även de har satt en lite mer egen prägel på det hela. Dock den svagaste av dessa covers i mitt tycke.


Om man föredrar en lite mer technotouch på det hela så har även Laibach gjort en cover. Nu är jag inget technofan direkt men jag tycker de lyckas utmärkt med göra en egen tolkning av låten, att göra nåt annorlunda med den.


Dispatched, å sin sida, drar upp tempot en bit. Speciellt i förhållande till den jämförbara versionen av Norther.


Nu blir det 80-tal på allvar! Originalet av Europe. Denna har nog de flesta hört.

Kommentarer
Postat av: Ida

Lycka till!

Har en känsla av att ni hejar på Göteborg??



... för visst står det mellan dem och AIK eller vilka det var..? haha vilken koll man har :P

2009-10-31 @ 17:50:16
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0