Yaaaaaarrrrhhh

Ny kategori som det egentligen är märkligt inte sett dagens ljus förrän nu. Nörderi helt enkelt.

En nördig grej är Facebook, men det stannar inte där. Nördigare ska det bli, mycket nördigare. På min profilsida kan man numera läsa följande:

Andra Halvan now be a-usin' Facebook in tha' strange tongue of English (Pirate)

Just det, man kan i språkinställningarna nu välja piratengelska som språk bland alla andra som svenska, engelska, tyska, swahili, latin, färöiska, spanska mm vanliga språk. Ni ska få fler exempel.

Klickar jag på Home Port kan jag till exempel läsa att 5 sorry louts think they're yer mates! (5 vänförfrågningar), 45 crews want ye! (gruppinbjudningar)

Översättningen smyger sig in överallt. Jag gick in på DVs profil och genom att klicka på "Weigh in" på hans senaste statusuppdatering skrev jag en kommentar. Den skrev jag "2 grains o' sand ago" medan själva statusuppdateringen kom One sunrise ago at 11:09 in the evenin'

Och så vidare och så vidare. Någon har helt klart haft för mycket tid, och denna någon är sannolikt en NÖRD! Därför passar det i denna kategori. Nu väntar vi bara på att någon ämna öfversätta facebook till gammalsvenska så är sidan fulländad. Men nu borde man kanske klicka på "Adjust ye riggin's" och därefter "Tongue" och ändra språk igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0