SLUT PÅ SPEEDWAYSÄSONGEN!

Igår kväll, lördag, var jag - ANTI - i Linköping, närmare bestämt i Cloetta Center där jag och resten av familjen bevittnade en is-speedwaytävling som arrangerades av Piraterna från Motala. Vanlig speedway har jag som bekant redan sett liksom vanlig isracing, men is-speedway var något helt nytt! Jag hade inga större förväntningar på tävlingens kvalitet, men faktum är att det var ganska många spännande heat som man bjöds på. Till en början var det många förare som hade svårt att behärska tekniken, vilket ledde till en rad vurpor, men undan för undan blev förarna mer säkra, vilket också ledde till bättre racing. Kommer det att anordnas fler liknande tävlingar kan jag varmt rekkomendera er att se på dem! Vann gjorde förresten Daniel Davidsson före Freddie Eriksson och Kim Nilsson.



Med i tävlingen fanns även en del förare från Australien, exempelvis nyblivne GP-föraren Chris Holder och årets juniorvärldsmästare Darcy Ward. Vissa av dem hade aldrig tidigare sett snö, så när väl tävlingen var avslutad fick de gå ut och leka av sig... och det var minst sagt underhållande! Var inte tävlingen i sig värd entrebiljetten så var cirkusunderhållningen det!



Fler bilder finnes här!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0