Slagsmål på IKs redaktion utmynnande i följande...

Första Halvan (Älgen på msn) och Andra Halvan (Björn på msn) hamnade i klara meningsskiljaktigheter på senaste styrelsemötet och detta har nu fått tragiska följder...

 Rubriken löd: Björn dräpte älg på barnens bollplan och nedan visas hela artikeln!!

"Jag trodde inte mina ögon när älgen kom springandes"

Älgen flydde in på barnens fotbollsplan.

Men Björn hann ikapp - och slog Älgen inför flera vittnen.

- Jag trodde inte mina ögon när Älgen kom springandes med Björn strax efter, säger vittnet Anti Petersson till IK-Posten.

Dramat inträffade vid 16.30-tiden i går på nämnda plan strax intill ett kontorskomplex i Göteborg där IK hade haft styrelsemöte.

Björn jagade den uppskrämda Älgen in på ett lekområde där det finns en fotbollsplan - och där gick Björn till attack.


Anti Petersson tittade ut genom sitt kontorsfönster och blev vittne till angreppet.

- Helt otroligt att man ska uppleva något liknande, säger han till IP.

- Björn kom ikapp och slog ner Älgen. Detta bara ett 40-tal meter från huset. När jag gick ut verkade den inte bry sig utan började äta på den stackars Älgen som försökte ta sig upp, säger han.


Björn, som av Anti Peterssons maka Åsa beskrivs som "fullstor", försvann sedan in i skogen.

Den slagna Älgen låg kvar på marken svårt skadad och försökte ta sig upp.

- Det var hemskt att se. Dessbättre kom det hit folk som kunde avliva den ganska snabbt, säger Anti Petersson till IP.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0