Det här med kommunslogans...

Jag har som flitigt resande i detta land sett en hel del fullkomligt usla kommunslogans längs vägarna, man undrar ju varje gång samma sak "hur var då förslagen som ratades"?
IK har dock nu efter hårt arbete kommit fram till svaren bakom en massa kommunslogans, varför just den kommunen har just den sloganen (heter det ens sloganen? nåja).

ALE- En stark del av Göteborg.
Kommentar: Vaddå "en stark del av Göteborg" Ale är fan en egen kommun och inte Göteborg, varför har de en slogan som förminskar sin egen kommun?

Arboga - A som i Arboga
Kommentar: NO SHIT SHERLOCK!

Berg - möjligheternas kommun
Kommentar: Möjligheter till vad? tristess? arbetslöshet?

Botkyrka - Långt ifrån lagom
Kommentar: Snarare värdelöst?

Boxholm - Boxholm ligger bra till
Kommentar: För vad?

Bräcke - Första klass
Kommentar: Bräcke är ju ett gymnasium i Götet, eller menar dom att invånarna är mentalt på första klass nivå?

Dals-Eds - Framgångsrika Dals-Ed
Kommentar: Den som kan något framgångsrikt från Dals-Ed räcker upp en hand och kommenterar nedan...

Degerfors - Offensiva Degerfors
Kommentar: Vad jag minns grisspelade de oftast i allsvenskan....

Enköping - Sveriges närmaste stad
Kommentar: Beror la för helvete på vart man bor? Det är inte min närmaste stad direkt.

Falkenberg - det goda livet
Kommentar: Ja, det är underbart en regnig oktobertisdag när det är fem plus....

Grums - så mycket mer än du tror
Kommentar: Och hur vet ni vad jag tror?

Haninge - Haninge kommun både vill och vågar
Kommentar: Man undrar ju, vill och vågar vad? Och ärligt talat, Haninge?

Hörby - En modern handelsort med gamla anor.
Kommentar: Känns inte denna slogan bara allmänt tråkig.....

Järfälla - Järfälla visar vägen
Kommentar: Vart?

Katrineholm - Den sköna lustgården
Kommentar: Känns inte den bara porrig?

Köping -rikare på fantasi, laganda och drivkraft
Kommentar: Ja, Tobbe har minsann stark fantasi.....drivkraft vete fan, men laganda har han.

Lekeberg - LEKEBERG LIKA TREVLIGT SOM DET LÅTER
Kommentar: låter inte speciellt trevligt tycker jag, låter som ett psykinstitut anno 1873....

Lycksele - Staden i Lappland
Kommentar: och så var det med det? Totalt intetsägande

Mullsjö - AttrAktiva Mullsjö
Kommentar: jag vet inte om jag håller med...

Nynäshamn - Frihet att utvecklas
Kommentar: För i Karlskoga är man låst?

Orust - den stora ön i väst
Kommentar: Fan jag har alltid trott det varit Hisingen.

Pajala - Makalösa Pajala
Kommentar: Det är väl inte jättemakalöst direkt, en konsum och en ica....

Partille - mitt i det goda livet
Kommentar: hahahahahahahahaha......

Skurup - When in Europe don't miss Skurup
Kommentar: Jag verkligen ser hur folk på semester i Grekland tänker att "we gotta go to Skurup"....

Surahammar- För barnens skull
Kommentar: Det känns väl inte som man flyttar till Surahammar för barnens skull va?

Tibro - Sveriges Möbelcentrum
Kommentar: Okej, men det känns inte jättehett...

Umeå - Björkarnas stad
Kommentar: gratulerar alla allergiker

Vårgårda - Center of Innovation
Kommentar: jag har normalt svårt för svenska ställen som jobbar med enbart engelska slogans, och snälla nån, Vårgårda? känns väl lite väl panikartat...

Ydre - Östergötlands höjdpunkt
Kommentar: Vad säger Kommando Peking om det månne?

Åsele - Dit vägarna bär
Kommentar: och jag som alltid trott att det var till Rom...

Övertorneå - Det goda livet
Kommentar: Varför ta en slogan som är en lundellåt?


Kommentarer
Postat av: ah



Järfälla - Järfälla visar vägen

Kommentar: Vart?



Därifrån

2009-05-04 @ 16:41:05
Postat av: Annelie T

Nää nu har du allt fel, mitt tåg gick prick 17:00. Nästan 16:59 till och med, mycket punktligt :P

2009-05-05 @ 12:56:23
URL: http://anneliten.blogg.se/
Postat av: Annelie T

Nej nej, sovvagn hade jag. Skulle ju ända upp till Boden :)

2009-05-05 @ 14:06:54
URL: http://anneliten.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahahahaha Botkyrkan var bäst!!

Men jag saknar Kramfors här...? Är säker på att vi har nån slogan vi också, men minns fan inte vad... så den kan ju inte va så jäkla bra heller ;)

2009-05-05 @ 23:01:14
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0