Roligt och tråkigt

Förljande inlägg skrevs klockan 03:00 inatt, men då kan man tydligen inte publicera sina blogginlägg....

Hej kära dagbok, nu var det ett tag sen sist. Men nu finns det en hel del att tala om igen, minst sagt. Under den senaste veckan har det hänt mycket saker, både roliga och tråkiga. Till de roliga hör framförallt Indianernas bortaseger mot Dackarna i Målilla, men bortsett från detta har jag under veckan även varit på Sparreholms slott tillsammans med mor och far. Ett trevligt ställe med två sevärda muséer. Självklart hade jag kameran med mig, men när jag skulle börja ta bilder märkte jag dock att jag glömt batteriet kvar hemma i laddaren så istället fick det bli lite bilder med mobiltelefonen. Inte speciellt bra kvalité, men med lite mixtrande i photoshop är de flesta "okej". Bilderna kan iaf ses genom att KLICKA HÄR!!! Ett par smakprov finns dock här nedan...




Bortsett från den lilla utflykten har det även hänt en del tråkiga saker. Dels har som bekant många drabbats av den fruktade svininfluensan. Bara att hålla tummarna för att den inte är så pass allvarlig som man lätt kan få en bild av i medierna. De flesta som drabbas verkar ju klara sig ganska bra som tur är. Men än värre är det med alla olyckor som just nu sker inom motorsporten, som trots mycket hårt arbete aldrig tycks bli riktigt säkert. För ungefär en dryg vecka sedan dog Henry Surtees (son till John Surtees, den före detta F1 och roadracingvärldsmästaren) sedan han haft maximal otur och träffats av ett flygande däck i huvudet sedan en annan förare varit av banan och kraschat. Däcken får bara inte lossna från bilarna och det är något man jobbat hårt med, speciellt inom F1, men uppenbarligen finns det fortfarande saker som kan, eller rättare sagt MÅSTE, bli bättre. Surtees fick i alla fall däcket i huvudet och for sedan avsvimmad direkt in i barriären, och senare dödförklarades han på sjukhuset. Oerhört tragiskt är egentligen det enda man kan säga, jag lider med hans nära och kära.

En liknande sak som inte heller får hända skedde under lördagseftermiddagens F1-kval i Ungern. Sedan Michael Schumacher la ratten på hyllan har som bekant Felipe Massa varit min personliga favorit, men nu tog även hans lycka inom F1-sporten slut, men förhoppningsvis bara tillfälligt. Under kvalet träffades nämligen Massa av ett föremål från baken på Rubens Barrichellos Brawn-bil (troligen en fjäder på ca 800 gram). Denna bildel träffade Massa rakt i huvudet och precis liksom i fallet med Surtees knockades Massa som sedan hjälplöst for in i en däcksbarriär. Enligt uppgifter ska han ha varit vid medvetande efter krashen och ha kunnat röra både armar och ben, men det har bekräftats att bildelen slog sönder visiret och orsakade diverse livshotande "skallskador". Under kvällen har Massa opererats och just nu ligger han nedsövd på intensiven i väntan på en ny kontroll. Den officiella pressreleasen säger att operationen var lyckad och att läget är allvarligt men stabilt, men vissa hävdar det motsatta. Jag hoppas självklart på att de officiella rapporterna stämmer och håller stenhårt tummarna för ytterligare positiva rapporter senare idag (söndag) att Felipe snart kan vara back on track igen! Men oavsett så måste som sagt säkerheten förbättras.

Surtees olycka


Massas olycka



Sist av allt vill jag citera mig själv...
Varje ord kan vara mitt sista

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0