Man undrar vad DV gör nu

Antagligen kollar han inte på Indiana Jones för då hade han bloggat om det. Själv sitter jag och lyssnar på musiken från det gamla spelet The curse of Monkey Island. Så nördig är jag.


Idag har jag sett bandy, Sveriges match mot Kazakstan var rätt tempofattig och det känns tveksamt om Sverige kan rubba ryssarna i år, de verkar väldigt bestämda. Seger i semin blev det ganska enkelt ändå, så vi får se vart det bär.

Annars har det inte hänt så mycket värt att rapportera om, inte här i allafall. Visst varit några galor som det brukar vara så här års. Rockbjörnar tydligen enligt startsidan på blogg.se som man numer måste logga in via. Verkade inte så intressant, undrar när de ska lägga upp DVs kvällssyssla eller Svenskar vi aldrig lär få se i Melodifestivalen där.
Hursomhelst tycker jag det finns lite för mycket galor. Blir en ryggdunkningsfestival för kultureliten. Ryggdunkningsfestivaler borde vara förbehållna för oss IK.

Jag undrar om det finns vetenskapliga metoder för att mäta saker som djuphet, eller varför inte en gammal hederlig fosterländsk egenskap som gråhet. Fosterländsk är förresten ett bra ord, det borde vi använda oftare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0