Hej

Blir ett något kort och innehållslöst inlägg mest för sakens skull. Det har ju varit en lågintensiv helg på IK men då kan det vara läge för första nattbloggen sen årsskiftet.

Årsskiftet borde förövrigt egentligen ske vid midvinter, det är ju då vår planet fullbordat sitt varv runt solen och påbörjar ett nytt. Tiden går fort. För tio år sen satt man och led över att ens första gymnasiala jullov var över. Men det skulle ju alltid komma ett sportlov. Inte bandet alltså. Och sen påsklov, annandag pingst, osv. Det känns länge sen men ändå inte, fast skägget har ju hunnit växa en bit på de tio åren. Nyår får mig ofta att blicka bakåt snarare än framåt. Framtiden är dunkel och otydlig, det förflutna är sorterat i prydliga högar i bra och dåligt. Kan man hålla näsan borta från den dåliga kan nostalgi vara ganska trevligt. Men samtidigt jobbigt om man tänker på det som en gång var, men inte längre är. Men det får man leva med.

Det märks att våren är i antågande, visserligen -10 ute nu men det är inte längre kolmörkt klockan 4. Som sagt tiden knatar.

Svenskar vi aldrig lär få se i Melodifestivalen tågar på, men hav förtröstan, den har ett slut. Det tog sin tid men till slut lyckades projektet göra någon förbannad. Ett annat dagligt projekt jag uppskattar mycket är FHs Fotboll Jorden Runt. Finns många godbitar. Min favorit är nog bilden från Somalia, där en enbent kille lirar på en plan omgärdad av en död gnu och ett brinnande bilvrak. Inte att jag på nogot sätt vill romantisera över misären, det är på många sätt en hemsk bild och situationen i Somalia är antagligen värre än de flesta av oss kan föreställa oss. Men ändå kan man ha roligt med en boll. Det är på något sätt det som är själen i idrotten, det äkta. Samma äkthet finns i många av bilderna, men just den från Somalia satte sig på minnet.

Senaste land ut var Seychellerna, där jag firade min första födelsedag. Långt innan Anti och DV och Paddan fanns, eller åtminstone några år. Skoj att se i allafall. Och de är tydligen högre rankade än San Marino.

Detta inlägg blev visst lite mer omfattande än jag trott från början. Hade väl trott det skulle bli nåt för att bevisa att jag kan lägga upp annat än youtubeklipp. Men bara för att jävlas och för att återknyta till mitt tidigare pseudofilosofiska svamlande om tidens gång, så drar jag upp ett klipp från året då jag och FH föddes. Lyckligt ovetande om varandras existens.

Om den passar i sammanhanget eller ej får någon annan avgöra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0