Tävling 4, Malmö

Lajdis änd jäntlemäns, its tajm får melodifestivajl 2009 cåmpetition nomber får. Jag vet inte vad jag ska säga härnäst, kanske borde jag be om ursäkt för min misshandel av det engelska språket? Det är dock inget jag tänker göra, jag är helt enkelt för bra för det. Istället koncentrerar vi oss på att bedöma den sista deltävlingens bidrag! Denna deltävling är nog den mest svårtippade hittills.

Agnes - Love love love
Agnes som vann Idol för några år sedan gör nu schlagerdebut. Hon ser onekligen bra ut, men låten är dessvärre inte något att hänga i julgranen. Ingen dålig låt, men inte heller någon bra, så det kan gå hur som helst. Hennes utseende kan bli räddningen...
Betyg: 2 starka bananer av 5 möjliga, där 1 är sämst och 5 är bäst

Star pilots - Higher
Star pilots har haft några radiohits det senaste året och nu kommer ännu en radiohit! Mer än så behöver egentligen inte sägas. Låten är modern och ganska bra, men ingen kommer minnas den om 2-3 år. Tacka vet jag Göte Brester!
Betyg: 3 starka bananer

Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går
När jag lyssnade på låten för första gången så gäspade jag. Jag vet inte om detta är ett tecken på hur tuff låten är (då jag faktiskt är ganska sömnig), men låten  är faktiskt högst medioker. Bör inte gå vidare.
Betyg: 2 bananer

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly
Bubas stora idol Sahlene träder nu in i tävlingen, tillsammans men någon tjej jag aldrig hört talas om. Inte heller denna låt är någonting att hänga i julgranen. Har jag blivit kräsen nu på äldre dar, eller har kvalitén sjunkit något enormt? Hittills är inte speciellt mycket bra.
Betyg: 2 bananer

Thorleifs - Sweet Kissin' In The Moonlight
I den här deltävlingen framstår Thorleifs som ett hårdrocksband om man jämför deras låt med de andra sömnpillren. En trallvänlig låt med saxofon och allt vad en bra dansbandslåt behöver. Kommer gå till final, allt annat är skandal.
Betyg: 4 bananer

Sarah Dawn Finer - Moving on
Zzzzzz, ZzZZzZz *HOST HOST!!* zzzZZZZzzZZz... ojdå! Sarah ja, mycket bra sångerska. Låten är inte så bra som den hade  kunnat bli, men den tillhär ändå en av de bättre i deltävlingen då Sarah verkligen fr visa upp sitt breda sångregister. Kan gå till final förutsatt att inga misst görs.
Betyg: 3 bananer

Next 3 - Esta Noche
Detta ska tydligen vara Norrköpings bidrag... Jag är ledsen, men jag har BETYDLIGT högre krav på NKPG än såhär, detta är det SÄMSTA bidraget i år. Ut med skräpet och in med mig själv, det kan inte bli sämre. Kanske inte heller bättre, men ändå!
Betyg: 1 banan

Malena Ernman - La voix
Opera i "schlagertappning" är alltid intressant. En bra röst tillsammans med en ganska tuff "dunka-dunka"-melodi! Kan gå till final om röster sitter som en smäck!
Betyg 3 bananer

Tävlingen slutar således enligt följande:
Till finalen: Thorleifs & Star pilots
Till andra chansen: Malena Ernman & Sarah Dawn Finer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0